findatour

نکات عجیب و خواندنی درباره کشور گرجستان

گرجستان به همراه ترکیه، ارمنستان و آذربایجان به عنوان 4 مقصد گردشگری مناسب و راحت برای مسافران ایرانی محسوب می شوند. در این مطلب قصد داریم تا چند نکته جالب درباره گرجستان به شما عزیزان معرفی کنیم تا بیشتر با این کشور همسایه آَشنا شوید:

1- گرجستان یکی از کشورهای اوراسیایی محسوب می شود.

2- این کشور با روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان هم مرز است. به همین دلیل گردشگرانی که تور زمینی گرجستان را خریداری می کنند از طریق یکی از کشورهای نام برده شده به گرجستان وارد می شوند.

3- گرجستان جز کشورهای کم جمعیت منطقه محسوب می شود که جمعیت آن تا سال 2016 حدود 3700 نفر می باشد.

4- بیشتر مردم گرجستان پیرو مسیحیت از شاخه ارتدوکس هستند. به همین دلیل به آنها ارتدوکس های گرجی نیز می گویند. 

5- از قدیمی ترین اجداد گرجی ها می توان به ایبریا اشاره کرد که بعد از شکست از نیروهای ماد به سمت سرزمین های اورارتوری مهاجرت کردند.

6- از سده چهارم قبل از میلاد تا قرن 13 پس از میلاد گرجستان همیشه در صلح و آرامش بود. تا آنکه مغول ها به این سرزمین حمله کردند و این آغازی بر سختی های مردم گرجستان بود.

7- ایرانیها، عثمانی ها، مغول ها و تزارهای روس در سال های مختلف به بهانه تصاحب سرزمین ایبریا یا گرجستان به آن حمله کردند.

8- از نظر جغرافیایی و زمین شناسی گرجستان، کشوری عریض محسوب می شود. این یعنی بیشتر وسعت آن در عرض جغرافیایی قرار دارد نه طول جغرافیایی.

9- در گذشته روس ها مجبور بودند برای مبادله با ایران یا ارمنستان از مرکز قفقاز غربی و مرکزی عبور کنند که در خاک کشور گرجستان قرار داشت. 

10- دو راه عمده ارتباطی گرجستان با جهان شرق از طریق ایران و دریای خزر بوده و می باشد.

11- شهرهای چچن، سوچی، لوری، ارتوین و اردهان در گذشته بخشی از خاک گرجستان بودند. امروز هر کدام از این بخش ها به کشور خاصی تعلق دارد. به طور مثال، چچن و سوچی بخشی از خاک روسیه محسوب می شوند.

12- نخستین انسان نماهای نژاد اروپایی در منطقه قفقاز و گرجستان پیدا شدند که امروز در موزه باستان شناسی این کشور قرار دارند. 

13- مهمترین شهرهای گرجستان به ترتیب رو به رو هستند: تفلیس، کوتائیسی، باتومی، روستاوی، زوگدیدی، گوری و پوتی هستند.

14- دو منطقه خودمختار در گرجستان وجود دارد: آبخازا به مرکزیت سوخومی و آجار به مرکزیت باتومی.

15- مهمترین عوامل جغرافیایی که بر آب و هوای گرجستان تاثیر می گذارند، کوه های قفقاز و دریای سیاه می باشند. 



شامونی فرانسه

شامونی (Chamonix) یک مقصد ایده آل برای گردشگران در سفر به فرانسه و تور اروپا می باشد. با ما همراه باشید تا کمی با شامونی فرانسه آشنا شویم.

 

شامونی به عنوان قطب ورزش های زمستانی فرانسه در کوه های آلپ می باشد که قله مون بلان در آن واقع شده است. شما می توانید در فصل زمستان و تابستان به شامونی سفر کنید. در روستای شامونی امکانات رفاهی بسیار خوبی مانند هتل، رستورنا، مجموعه های ورزشی، اسپا و پیست اسکی وجود دارد. شما می توانید با سفر به این روستای زیبا که امروز به شهر کوچکی تبدیل شده است که پاتوق گردشگران و ورزشکاران می باشد. روستای شامونی بعد از المپیک زمستانی سال 1924 به عنوان یکی از قطب های گردشگری فرانسه مطرح شد. این شهر برفی زیبا هر ساله به خصوص در فصل زمستان، علاقه مندان به ورزش های زمستانی را به سوی خود می کشاند.

گردشگرانی که به دنبال هیجانی وصف نشدنی از بازی های برفی، اسکی روی برف، هاکی روی یخ، یخ وردی، پاراگلایدر هستند منتظر بارش برف زمستانی در شامونی هستند. از دیگر امکانات تفریحی شامونی استفاده از تله کابین آن اشاره کرد که می توانید به بالاترین نقظه قله مون بلان برسید.

با وجود آنکه شامونی یکی از مقاصد توریستی گران محسوب می شود اما به جرات می توان گفت که این نقطه یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات زندگی شما را رقم خواهد شد. چون سفر به شامونی سراسر هیجان و تفریح است.


برای رفتن به شامونی کافیست خودتان را به شهر ژنو سوئیس برسانید. به همین دلیل بیشتر گردشگران با خرید تور سوئیس به ژنو سفر می کنند و از آنجا با وسایل حمل و نقل عمومی به شامونی مسافرت می کنند.


پاریس کجاست ؟

شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه است و در شمال این کشور قرار دارد. این شهر از نظر توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جزو 5 شهر اول اروپا می‌باشد. پاریس یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. طبق آخرین سرشماری در سال 2019  میلادی انجام شد، جمعیت پاریس حدود 2.164994 نفر داشت که این عدد فقط منطقه شهری پاریس را بیان می کند اما چیزی در حدود 12,213,364 نفر در تمامی مناطق پاریس زندگی می کنند که این عدد 18% جمعیت کل فرانسه می باشد.  فاصله تهران تا پاریس 421180 کیلومتر است که حدود 5 ساعت و نیم پرواز می باشد. در خصوص اختلاف ساعت تهران با اپریس خوب است بدانید که پاریس 2 ساعت و نیم از تهران عقب تر است. این یعنی اگر در تهران ساعت 11 ظهر باشد در شهر پاریس ساعت 8.30 صبح می باشد. اگر دوست دارید به پاریس سفر کنید بهترین زمان سفر به این شهر بین ماه‌های آوریل تا ژوئن (فروردین تا تیر) و ماه‌های اکتبر تا اول نوامبر (مهر تا آذر) است. 


فرهنگ مردم بلغارستان

مردم بلغارستان مردمی مهربان و دوست داشتنی هستند وقتی که با تور بلغارستان راهی این کشور می شوید جذب رفتار مهربانانه ی آنها خواهید شد. جمعیت این کشور بیش از هفت میلیون نفر می باشد که بیشترین رشد منفی جمعیت در جهان را دارد. مردم در اینجا اهمیت زیادی به زیبایی ظاهری و لباس پوشیدن می دهند، آنها لباسهای معمولی و پوشیده به تن می کنند. اگر در طول سفر یا اقامت خود به منزل یک بلغاری دعوت شدید پسندیده است که برای کودکان آن خانواده هدیه ای ببرید و یا از کشور خود سوغاتی به همراه داشته باشید. دادن پول به عنوان هدیه در بلغارستان امری ناشایست است.

رفتار مردم در اکثر موارد گرم و صمیمانه است و اگر کمی زبان بلغاری بتوانید صحبت کنید آنها بسیار شاد خواهند شد. بلغاری ها به هنگام ملاقات با شخصی به او دست می دهند و بوسیدن صورت در این کشور زیاد مرسوم نیست. در مکانهای عمومی کشیدن سیگار ممنوع است و فضایی خاص برای افراد سیگار در نظر گرفته شده است.


بلغارستان کجاست ؟

بلغارستان کجاست ؟

کشور بلغارستان بسیار زیباست و با داشتن جذابیت هایی مانند سواحل بی نظیر و کوه های سرسبز به راحتی هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. با من همراه باشید تا با فرهنگ کهن و مدرن این کشور زیبا بیشتر آشنا شویم و با تور بلغارستان همراه شویم.

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و زبان رسمی آن بلغاری است. واحد پول این کشور لِف است. شهر صوفیه پایتخت آن است و دین بیشتر مردم آن مسیحی است. آب و هوای این کشور سرد و کوهستانی است ولی مناطقی که در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته اند از آب و هوای معتدل تری برخوردار هستند. سایر شهرهای مهم بلغارستان عبارتند از: وارنا، روسه، بلگراد، پلوودیف و بورگاس. سوم مارس روز آزادی بلغارستان از حکومت عثمانی است، این روز مهم ترین روز در تقویم آنان است و تعطیل می باشد. همچنین روز بیست و دوم سپتامبر که مصادف با روز استقلال بلغارستان است نیز تعطیل می باشد. برای حمل و نقل اصلا نگران نباشید چرا که در تمام شهرها تاکسی های شخصی، اتوبوس برقی و مینی بوس و اتوبوس معمولی برای حمل و نقل عمومی افراد در نظر گرفته شده است. رنگ تاکسی ها در بلغارستان اکثرا زرد است و میزان کرایه توسط تاکسی متر مشخص می شود.


با برج زیبای ایفل بیشتر آشنا شویم

برج زیبا و بلند ایفل نشانه‌ی اصلی شهر پاریس و کشور فرانسه است. چند ماه گذشته در سفری که با تور اروپا به پاریس داشتم بر روی این برج که در محله‌ی "شان دو مارس" بیشتر تمرکز کردم. موارد جالبی برایم روشن شد که برایتان می‌نویسم شاید برایتان جالب باشد. اول از همه به سراغ ساخت این برج رفتم تا ببینم اصلاً چی شد که این برج ساخته شد.

طراح برج آقای گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) بود که مهندس ساختمان، معمار و متخصص سازه‌های فلزی بود. دیگر ساخته‌ی معروف ایشان مجسمه‌ی آزادی در امریکا است. ایشان طراحی برج ایفل را در سال 1887 شروع کرد و بعد از طراحی دقیق، در طول دو سال و دو ماه و پنج روز برای ساخت آن زمان صرف کرد. علاوه بر آقای ایفل هفتاد و دو مهندس دیگر هم در این کار مشارکت داشتند که نام آن‌ها بر روی برج حک‌شده است.

این برج با ارتفاع 324 متر دومین برنای مرتفع فرانسه بعد از پل میلو است که برای ساخت آن 850 نفر فعالیت کرده‌اند. در ساخت این برج حدود دو میلیون و پانصد هزار قطعه فلزی به هم متصل شده است. در ابتدا می خواستند برج ایفل را در شهر بارسلون اسپانیا بسازند که این امر اجرا نشد.

این را هم بگویم که رنگ اصلی و اولیه این برج قرمز بوده است و برای رنگ‌آمیزی آن 60 تن رنگ استفاده شده است.

مطلبم جالب بود؟ پس باز هم با من باشید.