findatour

روستای کندوان

وقتی نام کندوان را می شنویم بی اختیار به فکر تونل کندوان در جاده چالوس می افتیم. ما امروز قصد داریم تا شما را با یکی دیگر از کندوان های ایران آشنا کنیم. روستای کندوان یکی از زیباترین و تاریخی ترین روستاهای ایران است که می تواند مقصد گردشگران در سفر به شهرهای شمالی ایران باشد. همراه فاینداتور باشید تا کمی بیشتر با روستای کندوان آشنا شویم.

+ جاده اسالم به خلخال 

 + آفرود سواری در ایران

روستای کندوان کجاست

کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی می باشد که در شهرستان اسکو قرار دارد. قدمت تاریخی این روستا به هفت هزار سال پیش برمی گردد. روستای کندوان در دامنه کوه سهند قرار دارد و مهمترین عامل شهرت آن معماری صخره ای خانه های آن می باشد. این روستا مقصد اصلی تورهای ایرانگردی با هدف اقامت در هتل های خاص (هتل صخره ای) می باشد.

 

اگر به عکس روستا نگاه کنید بسیاری از کوه ها به شکل مخروطی شکل هستند که در حقیقت حاصل فرسایش توده ها و گذار گدازه های مذاب آتشفشانی و باد و برف و باران بوده اند. این کوه های مخروطی سال های سال محل زندگی مردم محلی منطقه کندوان بود و پناهگاه امن آنها به شمار می رفت.  البته هم اکنون خانه های روستایی به شکل پلکانی در اطراف کوه های مخروطی شکل وجود دارد.

 

شبیه به روستای کنداون سه نوع دیگر در دنیا وجود دارد. در کاپادوکیه ترکیه و داکوتای آمریکا نمونه های مشابه این معماری دیده می شود. البته با این تفاوت که در روستای کندوان هنوز هم مردم محلی سکونت می کند اما در نمونه های مشابه آن در ترکیه و آمریکا بیشتر با هدف جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری بوده است.

 

اطلاعات کلی درباره کندوان

-          قدمت روستای کندوان: 7 هزار سال

-          روستای کندوان کجاست؟ آذربایجان شرقی

-          نزدیکترین کوه به روستای کندوان: کوه های سهند

-          سوغاتی های کندوان: شیره انگور، بادام، گیاهان دارویی، گلیم و سایر صنایع دستی

 

 

آدرس روستای کندوان

آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، ۱۸ کیلومتری شهر اسکو


مطالب مرتبط با روستای کندوان:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش