findatour

عکس دشت لاله واژگون

 کشور عزیزمان ایران، شگفتی های طبیعی فراوانی دارد که در دنیا بی نظیر هستند. در این سفر مجازی قصد داریم به سراغ استان چهارمحال و بختیاری برویم و با دشت لاله های واژگون بیشتر آشنا شویم. پس آماده شروع تور طبیعتگردی مجازی باشید.

 

دشت لاله های واژگون

لاله های واژگون یکی از ۱۰ نوع گل لاله های برتر دنیاست. چهار نوع گل لاله در ایران بومی هستند  که شامل لاله واژگون کردی، ایرانی، ترکی و لاله واژگون اشک مریم که این گیاه زیبا در دامنه کوههای گرگانک، کاسه خوربه، بنواسنکی و مله زرد رشد می کند.

لاله های واژگون که در کوهرنگ قرار دارد، به عنوان اثر ملی طبیعی ثبت شد. نمونه دیگر آن در گلستان کوه خوانسار، شهر سمیرم اصفهان، فریدونشهر اصفهان، دو راهی اردکان به شیراز وجود دارد.

لاله واژگون یا اشک مریم

مردم محلی معتقدند که این گل به داستان کشته شدن سیاوش برمیگردد. سیاوش از پهلوانان در ایران بود زمانی که او به همراه رستم برای نجات کیکاووس می رود که نتیجه این جنگ پیروزی ایران بر توران می باشد. پادشاه افراسیاب برای جبران شکست خود مقداری اسیر با هدایا برای کیکاووس شاه م یفرستد. کیکاووس خشمگین می شود و بسیار و دستور می دهد تا اسرا را بکشد. او از این فرمان سرپیچی می کند و به توران پناه می برد. بعد از مدتی زندگی در این دوران بر اساس توطئه درباریان افراسیاب شاه، دستور قتل سیاوش را می دهد که مردم معتقدند لاله‌ها شاهد مرگ سیاوش بوده‌اند.

بهترین زمان بازدید از این دشت از اواخر اردیبهشت تا خرداد است.

 


مطالب مرتبط با عکس دشت لاله واژگون:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش