findatour

موزه ملی ایران یا موزه ایران باستان

در شهر تهران موزه های فراوانی وجود دارد که باعث شده بتوانیم آن را شهر موزه‌های ایران بدانیم.موزه های مانند موزه ملی ایران، کاخ موزه گلستان، مجموعه کاخ نیاوران و داراباد، موزه پست موزه جواهرات و موزه های فراوان در شهر تهران وجود دارد. ما در این مطلب به سراغ موزه ملی یا موزه ایران باستان خواهیم رفت.

 

موزه ملی ایران یا موزه ایران باستان 

موز ملی یا موزه ایران باستان در سال ۱۳۱۶ خورشیدی به عنوان اولین ساختمان موزه در ایران آغاز به کار کرد. در سال‌های مختلف بارها نام موزه ملی ایران تغییر یافت تا آنکه سرانجام به عنوان موزه ملی ایران نامگذاری شد. بیشتر اشیای باستان شناسی ایران که جزو مهمترین آثار کشف شده از دوران پارینه سنگی تا اسلامی می‌باشد که در بخش‌های موزه ملی نگهداری می‌شوند. موزه ملی ایران به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود. ساختمان قدیمی همان موزه ایران باستان است که در دو طبقه به آثار تاریخی پیش از تاریخ تا دوران باستانی ادامه دارد. در سالن مجزایی آثار مربوط به دوران اسلامی از هنرها تا کتیبه هایی که کشف شده اند، نیز نگهداری می شوند.

عکس موزه ملی ایران در تهران

 

موزه ملی ایران توسط چه کسی ساخته شد؟

این موزه توسط فردی به نام آندره گدار فرانسوی در دوران رضاخان ساخته شد. یک معمار و باستان شناس فعال در خاورمیانه بود که به هند و مصر سفرهای زیادی کرده بود. بعد از هماهنگی های مختلف قرار شد این فرد یک ساختمان مانند کتابخانه ملی و یک ساختمان برای موزه ملی بر اساس معماری ایرانی درست کند. کار تکمیل دو ساختمان توسط معمار و استاد معروف ایرانی به نام مراد علی تبریزی ساخته شد.

 

مسیر دسترسی به موزه ملی ایران

موزه ملی ایران در خیابان سی تیر بعد از سر در باغ ملی قرار دارد. شما می توانید از طریق مترو امام خمینی یا مترو حسن آباد به سمت خیابان سی تیر حرکت کنید تا به موزه ملی ایران برسید. البته نزدیکترین ایستگاه مترو به موزه ملی ایستگاه مترو امام خمینی می باشد.

 


مطالب مرتبط با موزه ملی ایران یا موزه ایران باستان:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش