findatour

لیست مکان های بکر ایران برای طبیعتگردی

 در این فرصت قصد داریم تا چند پیشنهاد عالی برای تفریح و طبیعت گردی به شما علاقه‌مندان ایرانگردی معرفی کنیم. لطفاً با ما همراه باشید و لیست پیشنهادی ما را دنبال کنید. البته شما هم می‌توانید گزینه‌های دیگری را به به این لیست اضافه کنید.

 

جاذبه های گردشگری طبیعی در شمال ایران

وقتی نام شمال به گوش می رسد، سراسر سرسبزی، هوای خنک و صدای آب به ذهن متبادر می شود. بیشتر شهرهای شمالی ایران به عنوان یک بیلاق شناخته می شود و پاتوق گردشگران ایرانی در فصل بهار و تابستان هستند. از جمله این مکان ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ماسال، ماسوله، شاهاندشت، گردنه حیران، جاده اسالم به خلخال، دامنه های کوه البرز، برغان، علی آباد کتول، بهشهر، رشت، لاهیجان، گنبد کاوس، میانه، فشم، بیجار، سد لتیان، لواسان، کردان، فومن، رامسر، نمک آبرود، شیرآباد، پارک جنگلی سراوان، منطقه لفور اشاره کنیم البته تعداد مکانهای مناسب برای طبیعت گردی و تفریح در شمال ایران بسیار زیاد است و شاید بتوانیم این نکته را بگویم که شهرهای شمالی در جذب گردشگران بسیار موفق عمل کردند که بیشتریم و مهمترین دلیل آن به خاطر علاقه ایرانی ها به طبیعت گردی و هوای خوب است.

 یک خبر خوب: ما تمامی مکان های گردشگری نام برده شده را به طور مفصل معرفی کرده ایم. شما می توانید برای آشنایی با این جاذبه ها، عکس های زیبا و نحوه دسترسی به محل به لینک رو به رومراجعه کنید: ایرانگردی

آیا شما هم مکان دیگری برای طبیعتگردی در شمال می شناسید؟

 

 

جاذبه های گردشگری طبیعی جنوب ایران

شاید همه شما هم موافق باشید که به دلیل سرسبزی شمال ایران بسیاری از گردشگران از طبیعت جنوب غافل مانده‌اند. البته یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا گردشگران کمتر به شهرهای جنوبی سفر کند مسافت آن و فاصله ای است که با شهر های پرجمعیت ایران مانند تهران و مشهد و اصفهان دارد.

مهمترین شهرهای توریست پذیر جنوب ایران قشم، کیش، چابهار، بندرعباس، اهواز و خوزستان می باشند. البته هر کدام از این شهرها چند جاذبه گردشگری معروف دیگر دارند. به طور مثال، در نزدیکی جزیره قشم جزایر دیگری مانند خارک، لاوان، هرمز، بوشهر، هنگام، تنب کوچک و بزرگ، ابوموسی و جزایر ناز وجود دارند که می توانید از آنها دیدن کنید. جزیره کیش نیز که به واسطه تفریحات آبی و ساحلی خود مانند پاراسل کیش، پارک دلفین کیش، بسیار معروف است. در حقیقت بیشتر گردشگران کیش را به واسطه تفریحات جذابش می‌شناسند و قشم را به واسطه مراکز خرید ارزان و طبیعت بی نظیر است می شناسند.

آیا شما مراکز تفریحی دیگری در جنوب ایران می شناسید؟ 

 

 


مطالب مرتبط با لیست مکان های بکر ایران برای طبیعتگردی:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش