findatour

معرفی چند اتاق فرار خوب تهران

 

اتاق فرار در واقع یک بازی گروهی است که به تازگی آمده و بازار داغی دارد. این تفریح همراه با سرگرمی ها و معماهایی است که شما در طول بازی باید آنها را گروهی حل کنید. معمولا اتاق فرار با چهار نفر و بیشتر انجام می شود. قبل از اینکه با دوستانتان به سمت اتاق فرار همراه شوید بهتر است بدانید که هیجان بازی اتاق فرار زیاد است و علاوه بر کار گروهی که باید با هم فکری هم انجام دهید، هماهنگی کامل بین اعضا نیز بسیار مهم است. در این بازی نقش ها از دنیا مجازی به دنیای واقعی منتقل شده است و داستان اصلی بازی همان بازی های پرطرفدار کامپیوتری است. هر کدام از اعضا شرکت کننده نقشی جداگانه ایفا خواهند کرد. اولین اتاق فرار در امریکا و پس از مدت کوتاهی دومین اتاق فرار در اروپا ساخته شد. بعد از آن کشورهای آسیای شرقی و مجارستان از آن استقبال کردند. در ایران نیز در شهرهای بزرگی مانند : تهران، کرج، مشهد، اصفهان، اهواز و شیراز و چندین شهر دیگر از سال 1394 این اتاقها ساخته شدند. 

اینجا براتون چند تا اتاق فرار خوب رو معرفی کردم. اگر دوست داشتید برای تفریح برید و لذت ببرید. 

- اتاق فرار پنیکاتور - جنت آباد
- فرار از زندان - خیابان دولت و خیابان فلسطین،
- اسکیپ هوم (ماموریت غیر ممکن، خانه اشباح، پاپوش، گروگان) - کریمخان،
- بازی فرار از اتاق های مهیج در مجموعه باغ کتاب تهران - حقانی
- اتاق فرار شب سیزدهم، چهارراه جهان کودک، حقانی
- معمای تسلای، سرقت از بانک - مجموعه کوروش،
- اتاق فرار فریداکالو در مجموعه کیوبیک - کارگر شمالی،
- مرکز بازی فکر (brain game center) - تجریش،
- اتاق فرار اسکیپ ویژن - شهرک گلستان بلوار کاشان جنوب،
- کالبد شکافی در اتاق فرار بلادی (Bloody House) - شهران،
- جعبه سیاه، اتاق فرار اسکیپ روت (بازی مجمع اخرا) - خیابان فاطمی،
- اتاق فرار وست روم ویژه بازی مهیج و ترسناک سویینی تاد، مالک جهنمی - بلوار فردوس،
- اتاق فرار ترسناک بازگشت آنابل (annabelle comes home) - خیابان بهشتی، خیابان ولیعصر،
- وحشت قبر در مجموعه اتاق فرار اسکیپ میشن - خیابان میرداماد،
- اتاق فرار مگا اسکیپ (تالار مرگ) - شهرک اکباتان،
- اتاق فرار مجموعه هارلی - فردوس غرب، باکری شمال،
- اتاق فرار طلسم سیاه در مجموعه دارک روم - بزرگراه شهید لشکری، شهرک آزادی،


ایروان پایتخت ارمنستان

پایتخت ارمنستان ، ایروان، یک شهر دنج که با معماری زیبای آن مشهور است. این شهر دارای قرن ها تاریخچه می باشد. با توجه به کتیبه شاهزاده ای آرارات، پادشاه Argishti، این مکان در سال 782 قبل از میلاد ساخته شده است. برای کسانی که برای اولین بار به ایروان سفر می کنند، توصیه می کنیم بازدید از مرکز آن را به خاطر شاهکارهای معماری منحصر به فرد، و پارک های زیبا مورد توجه قرار دهند. قلب پایتخت با مرکزیت میدان جمهوری تشکیل شده است که توسط معمار معروف ارمنستان الکساندر تامانیان در سال 1924 طراحی شده است. این میدان با ساختمان های مهم، مانند موزه تاریخ ارمنستان و مجلس نمایندگان محاصره شده است. تور ارمنستان فلات پارس گیتی بهترین فرصت را برای لذت بردن از دیدنی های این کشور برایتان فراهم کرده است.

شهر ایروان در دامنه ی کوه زیبای آرارات و در کنار رود هرازدان قرار گرفته است. این شهر یکی از اصلی ترین مراکز صنعتی و فرهنگی منطقه ی قفقاز محسوب می شود. ایروان به سبب جشنواره های متعددی که در طول سال دارد، در همه ی فصول پذیرای گردشگران است. جشنواره غذایی دلمه، جشنواره فیلم زردآلوی طلایی، جشنواره لباس محلی، جشنواره فرش و جشنواره توت و عسل از جمله آنها هستند.

 

اگر تمایل دارید انواع تور زمینی ارمنستان، تور ارمنستان ارزان و تور لحظه آخری ارمنستان را بخرید می توانید به وبسایت فلات پارس گیتی مراجعه کنید. فلات پارس گیتی مجری مستقیم تور ارمنستان در ایران می باشد.

 


سفر یک روزه به باغ های زیبای آهار

ییلاق های اطراف تهران یکی از مقاصد مناسب برای سفرهای یک روزه هستند. اطراف پایتخت پر است از روستاهای زیبایی که قرن هاست با سخاوت جان می بخشند. با ما همراه شوید تا در این سفرنامه ی یک روزه با هم به روستای آهار برویم.

+ خرید تور ایرانگردی ارزان

 

 

چگونه به آهار برویم؟

از تهران تا آهار کمتر از دو ساعت راه است و نیازی نیست که صبح خیلی زود از خواب بیدار شویم. حتی اگر مانند ما از غرب تهران راه بیافتید. ما هم ساعت 9 صبح از غرب تهران خودمان را به اتوبان صدر رساندیم. بعد از گذشتن از باغ پرندگان تهران، به یک خروجی رسیدیم که جاده لواسان و لشگرک را نشان می داد. وارد جاده شدیم و مسیرمان را تا دوراهی لواسان فشم ادامه دادیم و بعد به سمت فشم رفتیم. از کنار باع ها و رستوران های مختلفی گذشتیم تا به یک دوراهی دیگر رسیدیم. یک جاده به سمت شمشک و دیزین می رفت و در آخر هم از جاده چالوس سر در می آورد و از جاده کناری راه باریکی بود که تابلوی سبز رنگی داشت و روستاهای ایگل، آهار و شکرآب را نشان می داد. بعد از آن به سمت راهی که تابلوی دوم نشان می داد پیچیدیم. حدود یک ربع جاده زیبایی را با ماشین گذراندیم و در انتهای جاده به روستای زیبای آهار رسیدیم. با اتوبوس هم می توانید به آهار بیایید.

روستای آهار

آرامش اولین چیزی است که بر روستا حاکمیت می کند. بعد از آنکه کمی در آهار قدم زدیم جایی را برای نشستن انتخاب کردیم و زیرانداز انداختیم و نشستیم. بعد از کمی خوردن خوراکی هایمان راه افتادیم و از کوچه های سنگفرش شده ی و باریک روستا گذشتیم. چندین تکیه قدیمی در آنجا بود که آنها را دیدیم. در جلوی یکی از خانه های روستا آبخوری زیبا ساخته شده بود از آن آب خوردیم. کوچه باغ های زیبایی را گذراندیم که دو طرف آنها درختان گیلات و سیب بودند. در بیشتر کوچه باغ ها جوی آبی عبور می کرد. اهالی روستا با چهارپایانی که نخ ها و زنگوله های رنگی آویزانشان بود نیز از این کوچه ها عبور می کردند. در انتهای روستا رودخانه ای به نام شکرآب روان بود که در آن آبی زلال و تمیز روان بود. این رودخانه از کوه های نزدیک سرچشمه می گیرد و بعد از پیمودن 15 کیلومتر به رودخانه ی جاجرود می ریزد.

زیارت در امامزاده

در امتداد رودخانه که جلو رفتیم به امامزاده ای رسیدیم که محلی امن و آرام برای کوهنوردان و گردشگران بود. برای رفتن به امامزاده باید کوهی کوچک با جاده های پیچ در پیچ را بگذرانیم. محلی ها در تمام مسیر ما را به خوبی راهنمایی می کردند. در کنار امامزاده بوی خوش غذاهای محلی و تازه، نان های تنوری و چای آتشین به مشاممان می خورد.

سوغاتی آهار

از دستفروشان محلی که با لباسهای رنگین در کنار مسیر نشسته بودند مقداری لواشک، برگه، سماق کوهی، سبزی کوهی خشک، گلابی و گیلاس های مربوط به همان باغ ها را خریدیم.


برترین سوغاتی سفرهای خارجی نوروز

 

سوغاتی خریدن  یکی از اعمال توصیه شدن دین اسلام و برای خیلی از مردم جهان سنتی دوست داشتنی است. حتی به عقیده‌ی بسیاری خریدن سوغات یکی از تفریحات اصلی سفر محسوب می‌شود. هدیه دادن در عید نوروز رسمی زیبا و مورد پسند است و چه زیباتر که این هدیه یک سوغاتی جذاب از کشوری زیبا باشد پس با من همراه باشید تا بهترین سوغاتی کشورهای محبوب ایرانیان را به شما معرفی کنم.

حالا که با تورهای خارجی نوروزی همراه شده اید فراموش نکنید عازم هر کشوری که هستید برای خرید سوغات در نظر داشته باشید که از فروشگاه‌هایی که در مناطق توریستی قرار دارند خرید نکنید و اگر جنسی را پسندیدید، قبل از خرید قیمت‌ها را مقایسه کنید و به سخن فروشنده اکتفا نکنید. همچنین اگر تعداد اجناسی که می‌خرید زیاد باشد و بتوانید از یک مغازه تعداد کالاهای بیشتری بخرید بی‌شک تخفیف بیشتری شامل حالتان خواهد شد.

بهترین سوغات کشورهای اروپایی

اولین انتخاب برای خرید در سفر نوروزی به کشورهای اروپایی شکلات  است. از فروشگاه‌های معتبر ایتالیا می‌توانید محصولات چرم، از رومانی ظروف و مجسمه‌های چوبی، گردنبندهای کهربایی لهستان و از اسپانیا بادبزن‌های رنگارنگ بخرید. اگر با تور نوروز اروپا عازم شدید و سوغاتی زیبا و کاربردی و در عین حال ارزان قیمت می‌خواهید از ظروف سفالی کشور هلند که معروف به دلفت ور (Delftware) است انتخاب کنید. در تور اروپا نوروز 99 فراموش نکنید که عطرها و پنیرهای فرانسه، شکلات‌های انگلیس و سوئیس هم انتخابی مناسب برای سوغاتی هستند.

سوغات اروپا

 

سوغاتی در سفر نوروزی به چین

اگر تور چین را در نوروز 99 انتخاب کرده‌اید و عازم این کشور کهن و پهناور شدید از سوغاتی‌های ناب آن غافل نشوید. نقاب‌های نمایشی، ظروف چینی، پارچه‌های ابریشم‌های رنگین، مجسمه‌ها و ظروف میناکاری شده از بهترین سوغاتی‌های چین هستند که می‌توانید آن‌ها را در سفر نوروزی با تور چین تهیه کنید. ممکن است برای بعضی از نزدیکانتان به‌خصوص جوان‌ها غذا خوردن با چوب غذاخوری چینی (چاپستیک) جالب باشد پس این گزینه را هم در نظر داشته باشید. در فروشگاه‌های چین نخ‌های رنگینی را می‌بینید که به‌طور هنرمندانه‌ای به هم گره خورده‌اند، گره‌زنی یکی از صنایع‌دستی منحصربه‌فرد کشور چین است که با توجه به قیمت و ناب بودن چنین هنری در دنیا می‌تواند انتخاب خوبی برای سوغات باشد.

سوغات چین

 

بهترین سوغات سفر نوروزی به ترکیه

بیشتر افرادی که با تور ترکیه همراه هستند، با شنیدن نام ترکیه به یاد لباسهای مرغوب و برندهای مطرح می افتند. البته که لباس یکی از بهترین سوغات کشور ترکیه است اما بهتر است در کنار آن توجهی به سایر منسوجات مانند انواع حوله، رومیزی و روتختی های زیبای ترک داشته باشید. گزینه ی بعدی قهوه، باقلوا و شیرینی های ترکی است که سهم زیادی از خرید مسافران را به خود اختصاص می دهند. لوستر های ترک، ظروف سرامیکی، مسی و سفالی نیز برای انتخاب سوغاتی مناسب هستند. شهرت ادویه های استانبول که سرآمد آنها فلفل قرمز معروف ترکی است را در سفر با تور نوروزی ترکیه فراموش نکنید.

سوغات ترکیه

 

از تایلند چه سوغات بیاوریم؟

تایلند کشوری است که به‌ سادگی نمی‌توان از سفر به آن چشم پوشید. وقتی با تور ارزان تایلند همراه می‌شوید و فروشگاه‌های مجلل را در بانکوک می‌بینید بی‌اختیار مشغول خرید کردن می‌شوید. به شما خواهم گفت که چه چیزهایی را برای خرید انتخاب کنید تا بیشترین بهره نصیبتان بشود. اولین چیزی که به شما پیشنهاد می‌کنم پارچه‌های کتان و ابریشمی و ادویه‌های مرغوب این کشور است. بعد از این‌ها می‌توانید به سراغ مجسمه‌ها فیل که آن را نماد شانس می‌دانند بروید. اگر می‌خواهید یک سوغاتی خاص بخرید ظرف چانگ لون را که از پوست نارگیل درست شده است فراموش نکنید. در پایان وقتی با تور نوروزی تایلند همراه می‌شوید، می‌توانید از انواع شیرینی‌های خوشمزه تایلندی که در بسته‌بندی‌های رنگین و شاد آماده شده‌اند بخرید و به عزیزانتان هدیه بدهید. 

 

 

تایلند

 

سوغاتی محبوب دبی چیست؟

وقتی در تعطیلات نوروز تور دبی را انتخاب می‌کنید و راهی این شهر زیبا و مدرن می‌شوید بی‌شک فروشگاه‌های جذاب وقت زیادی از سفرتان را پر خواهند کرد. چرا که جاذبه‌های دبی فقط به سواحل درخشان و تفریحات منحصر نمی‌شود، بلکه مراکز خرید مجلل هم نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. محبوب‌ترین هدیه‌ای که می‌توانید در سفرتان با تور دبی برای عزیزانتان بخرید مجسمه برج معروف خلیفه دبی است. مجسمه‌هایی به شکل چراغ، جاسویچی، جعبه‌های تزئینی و سایر وسایل ساخته شده‌اند که در آن‌ها مجسمه‌ی برج خلیفه یا سایر ساختمان‌های معروف دبی دیده می‌شود. همچنین خرمای اصیل امارات که به نام "بتییل" معروف است و در بسته بندی‌های جذابی به فروش می‌رسد. عطر و عودهای عربی را هم می‌توانید به‌عنوان سوغات انتخاب کنید. از دیگر چیزهایی که می‌توانید از دبی سوغات بیاورید، پارچه‌های نفیس، انواع ادویه‌های تند و مرغوب، لوازم منزل و لوازم الکترونیکی هستند. اگر علاقه به شکلات دارید دبی محل خوبی برای خرید این محصول است، در دبی شما شکلات‌هایی به شکل نخل و شتر و سایر نمادهای کشور امارات خواهید یافت که از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند.

سوغات دبی

سوغات گرجستان در سفر نوروزی

گرجستان تنوع زیادی در سوغاتی دارد و شما در هنگام گشت زدن در بازارها و فروشگاه‌ها حسابی گیج و مبهوت خواهید شد. اما باید حواستان باشد که وقتتان را در تور زمینی گرجستان هدر ندهید و از طبیعت خیره‌کننده این کشور نهایت لذت را ببرید. پس به توصیه‌های این بخش از مطلب توجه کنید تا بتوانید بهترین و به‌صرفه‌ترین خرید را در سفر به این کشور داشته باشید. در بیشتر مغازه‌ها انواع صنایع‌دستی را خواهید یافت که هرکدام در نوع خود تک و بی‌نظیر هستند. ظروف رنگین که نقوشی از بناهای تاریخی و طبیعت زیبای گرجستان در آن‌ها نقاشی شده است. قاشق‌های نقره‌ای، انواع زیور آلات و مجسمه‌های فلزی و سفالین هم نمادی جالب از سفر به این کشور است که می‌توانید همراه خودتان ببرید. عسل، کره بادام‌زمینی و انواع شکلات و شیرینی هم برای شکم دوستان گزینه‌ی مناسبی است. در سفر با تور نوروزی گرجستان اگر به دنبال جنسی خاص هستید کلاه‌های پشمی و خنجرهای گرجی را هم می‌توانید برای خرید انتخاب کنید.

سوغات گرجستان

 

ناب‌ترین سوغاتی بلغارستان

 

خریدن سوغاتی در کشور بلغارستان با کشورهای دیگر کمی متفاوت است و این به دلیل اسامی جالب سوغاتی‌ها است. عروسک مارتنتیسا با کامواها درست می‌شود و اصلی‌ترین رنگ‌هایی که در آن استفاده می‌شود سفید و قرمز است. بلغاری‌ها این عروسک‌ها را سمبل خوش‌یمنی می‌دانند و از آن به‌عنوان آویز در جاهای مختلف استفاده می‌کنند. چاشکوپک وسیله‌ای مخصوص پخت انواع فلفل است که یکی از اصلی‌ترین وسایل آشپزخانه بلغاری‌ها محسوب می‌شود. می‌توانید چاشکوپک ظرفی فلزی و مشکی رنگ است که می‌توانید آن را برای دوستانتان که به فلفل علاقه دارند هدیه بیاورید. وقتی به بازار ادویه بلغارستان می‌روید ادویه‌ای جدید به نام شرنا سول (Sherena Sol) خواهید یافت که معجونی از چند ادویه است. اگر اهل شکم هستید به مغازه‌های مواد غذایی فروشی بلغارستان بروید و سسی خوشمزه به نام سس لایوتنیتسا (Lyutenitsa) بخرید. این سس کمی طعم تند دارد و ترکیبی از گوجه و فلفل و ادویه‌های مختلف است. سس لاوتنیتسا در بلغارستان یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در بین جوانان است و آن را با غذاهای کبابی و انواع ساندویچ‌ها می‌خورند. علاوه بر این‌ها با تور نوروز 99 بلغارستان که همراه شوید، می‌توانید از پارچه‌ها، لباس‌های محلی، دیگچه‌های سفالی و انواع گیاهانی که به‌عنوان دم‌نوش استفاده می‌کنند، نیز برای سوغات انتخاب کنید.

سوغات بلغارستان

 

سوغات ارمنستان در سفر نوروز 99

معتقدم وقتی به بازارهای محلی و مغازه‌های کوچک هر کشوری بروید بخشی از آداب و فرهنگ آن‌ها را بدون هیچ پوششی خواهیم یافت. در سفر با تور نوروز ارمنستان وقتی مشغول خرید سوغاتی می‌شوید علاوه بر مراکز خرید بزرگ و مجلل سری هم به مغازه‌های کوچک و بازارهای محلی بزنید بی‌شک اجناسی کم‌نظیر به چشمتان خواهد خورد. ازجمله معروف‌ترین سوغاتی‌های این کشور می‌توان از زیورآلات، میوه‌های خشک، فرش، صنایع‌ دستی، عروسک‌های دست‌ساز رنگین و شکلات و قهوه است. ممکن است نام مربای گردو برایتان نامی جدید باشد، بهترین نوع این مربا را می‌توانید از ارمنستان تهیه کنید. همچنین سنگ‌هایی که علامت صلیب رویشان حکاکی شده است به "خاچکار" معروف است و جنبه‌ی تزئینی دارد. نوعی سنگ زیبا به نام سنگ ابسیدین در ارمنستان وجود دارد که آن را هم در جواهرات و هم به صورت قطعه‌ای بزرگ و تراش داده در دکور منزل استفاده می‌کنند. مردم ارمنستان معتقدند این سنگ نیرویی دارد که برایشان خوش یمن است و سبب جلب ثروت می‌شود. می‌توانید از این سنگ برای دوستانتان سوغات بیاورید. تنوع سوغات کشور ارمنستان بسیار زیاد است و شما می‌توانید در تور ارزان ارمنستان با صرف کمترین زمان بهترین سوغات را بخرید.

سوغات ارمنستان

 

سوغاتی‌های مالزی

 در کشور مسلمان مالزی فرهنگ و قومیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند که هر کدام آیین خود را دارند. با تور نوروز 99 مالزی که همراه شوید زیبایی‌های فرهنگ‌های مختلف را به خوبی خواهید دید. این تنوع اقوام سبب شده است تا در فروشگاه‌های مالزی گزینه‌های زیادی برای انتخاب سوغاتی داشته باشند. زیباترین آن‌ها صنایع دستی مالزی است که شامل سفالگری، صنایع فلزی، صنایع چوبی و انواع مجسمه‌ها می‌شود. بسیاری از گردشگران از انواع پارچه‌های رنگارنگ و پارچه‌ی سونگکت (Songket) برای آشنایان سوغات می‌خرند. پارچه‌ی سونگکت پارچه‌ای محلی و گران قیمت است که روش خاصی برای بافت دارد و در تار و پود آن از ابریشم و طلا و نقره استفاده می‌شود. همچنین در تور ارزان قیمت مالزی می‌توانید انواع ساعت، جواهرات، زیورآلات، لوازم آرایش، پوشاک و عطر را بخرید و همراه خود بیاورید. بسیاری از مسافران محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی هم در سفرشان می‌خرند اما این کار کمی پر خطر است چرا که تضمینی برای این لوازم وجود ندارد و همچنین دردسر رجیستری کردن گوشی همراه هم بسیار زیاد است.

سوغات مالزی


شانگهای شهری ثروتمند در چین

شهر شانگهای در کشور چین تا قبل از دویست سال پیش روستایی کوچک و کم اهمیت بود. شانگهای در زمانی به طور همزمان مستعمره 8 کشور بود و تابع قوانین خاصی بود که با قوانین کشور چین همخوانی نداشت. اما اکنون شانگهای به شهری بزرگ و مهم با 24 میلیون جمعیت تبدیل شده است. که نقش بزرگی در اقتصاد و بازرگانی کشور چین دارد. مردم شانگهای به زبان چینی و با لهجه ای مخصوص صحبت می کنند. وقتی با تور چین به این شهر سفر می کنید دیدنی های زیبای شانگهای شما را برای چند روز محو خود خواهد کرد. ویژگی های خاص شهر شانگهای :شانگهای پرجمعیت‌ترین شهر جهان است. آسمان خراش‌ها و برج‌های شانگهای بسیار معروف اند. شانگهای بزرگترین بندر تجاری چین است و مردم آن را می‌توان دارای فرهنگ سنتی و غربی دانست. شانگهای لقب دروازه چین را دارد چون تجارت، اقتصاد و فرهنگ سه عنصر اصلی و مهم این شهر هستند.  شانگهای شبیه ترین شهر به نیویورک است به همین دلیل به آن لقب نیویورک شرق داده اند.بسیاری از گردشگران برای تماشای بلندترین برج تلویزیونی دنیا، سریع‌ترین ترن هوایی دنیا و بلندترین ساختمان‌ها به شانگهای سفر می‌کنند.

معروفترین دیدنی های شانگهای را از دست ندهید:

پل نانپو(Nanpu Bridge)

بخش فنجینگ(Fengjing)

باغ یو(Yu Garden)

پیپِل اسکوئر شانگهای (People's Square)

شانگهای اکسپو پارک(Shanghai Expo Park)

معبد جید بودا شانگهای(Jade Buddha Temple)

منطقه شنتندی شانگهای(Xintiandi)

پارک سده شانگهای(Century Park)

برج جین مائو(Jin Mao)

منطقه تجاری بوند(Bund)

جوجیاجیائو (ونیز شانگهای) (Zhujiajiao Ancient Town)

برج اقتصاد جهانی شانگهای(Shanghai World Financial Center)

نانجینگ (Nanjing)

برج تلویزیونی مروارید خاور(Oriental Pearl TV Tower)


سفر به چین

کشور زیبا و کهن چین به‌ واسطه قدمت تاریخی خود خاستگاه بزرگ ترین امپراتوری‌ شرقی بود که هر کدام از سلسله‌های چین برگ جدیدی از تاریخ را ایجاد کردند. کشور زیبای چین 4 فصل است و با تنوع اقلیمی خود یکی از بی نظیر ترین کشورهای جهان برای علاقه مندان به طبیعت و تاریخ است. شما در هر قدم خود در تور چین، تلفیق بی‌نظیری از فرهنگ، تاریخ و طبیعت را نظاره می کنید. تعداد جاذبه‌های گردشگری مشهور و جهانی کشور چین به‌قدری است که باید قبل از سفر انتخاب کنید که در زمان اندک سفر چندروز خود از کدام جاذبه‌ دیدن نمایید. شاید به همین دلیل باشد که در سفر به چین معمولا تورهای گشت روزانه رایگان برای گردشگران اجرا می شود.

دیوار چین، پارک المپیک، کاخ تابستانی، میدان تیان آتمن، باغ بو، شهر ممنوعه، برج تلویزیونی شانگهای، معبد بهشت، کارخانه مروارید و ابریشم در شمار برترین جاذبه‌های توریستی چین هستند که هیچ‌گاه از چشم گردشگران دور نمی‌مانند. . به همین دلیل است که تورهای مسافرتی به چین غالبا شامل چند گشت گروهی رایگان نیز می‌شوند.

جذابترین ویژگی های کشور چین در بین گردشگران جهان کدامند

·    غذاهای چینی جزو عجیب ترین غذاهای جهان هستند که کمتر گردشگری رغبت می کند آنها را امتحان کند.
چین بزرگترین صادر کننده جهان است. اصطلاح رایج بین تاجران هست که معتقدند چینی ها همه چیز را می توانند درست کنند.

·    فقط در چین پاندا زندگی می کند؛ پس اگر این خرس های جالب رو دوست دارید به چین سفر کنید.
مشهورترین جاذبه های گردشگری آسیا متعلق به کشور چین است.


فرهنگ مردم بلغارستان

مردم بلغارستان مردمی مهربان و دوست داشتنی هستند وقتی که با تور بلغارستان راهی این کشور می شوید جذب رفتار مهربانانه ی آنها خواهید شد. جمعیت این کشور بیش از هفت میلیون نفر می باشد که بیشترین رشد منفی جمعیت در جهان را دارد. مردم در اینجا اهمیت زیادی به زیبایی ظاهری و لباس پوشیدن می دهند، آنها لباسهای معمولی و پوشیده به تن می کنند. اگر در طول سفر یا اقامت خود به منزل یک بلغاری دعوت شدید پسندیده است که برای کودکان آن خانواده هدیه ای ببرید و یا از کشور خود سوغاتی به همراه داشته باشید. دادن پول به عنوان هدیه در بلغارستان امری ناشایست است.

رفتار مردم در اکثر موارد گرم و صمیمانه است و اگر کمی زبان بلغاری بتوانید صحبت کنید آنها بسیار شاد خواهند شد. بلغاری ها به هنگام ملاقات با شخصی به او دست می دهند و بوسیدن صورت در این کشور زیاد مرسوم نیست. در مکانهای عمومی کشیدن سیگار ممنوع است و فضایی خاص برای افراد سیگار در نظر گرفته شده است.


بلغارستان کجاست ؟

بلغارستان کجاست ؟

کشور بلغارستان بسیار زیباست و با داشتن جذابیت هایی مانند سواحل بی نظیر و کوه های سرسبز به راحتی هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. با من همراه باشید تا با فرهنگ کهن و مدرن این کشور زیبا بیشتر آشنا شویم و با تور بلغارستان همراه شویم.

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و زبان رسمی آن بلغاری است. واحد پول این کشور لِف است. شهر صوفیه پایتخت آن است و دین بیشتر مردم آن مسیحی است. آب و هوای این کشور سرد و کوهستانی است ولی مناطقی که در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته اند از آب و هوای معتدل تری برخوردار هستند. سایر شهرهای مهم بلغارستان عبارتند از: وارنا، روسه، بلگراد، پلوودیف و بورگاس. سوم مارس روز آزادی بلغارستان از حکومت عثمانی است، این روز مهم ترین روز در تقویم آنان است و تعطیل می باشد. همچنین روز بیست و دوم سپتامبر که مصادف با روز استقلال بلغارستان است نیز تعطیل می باشد. برای حمل و نقل اصلا نگران نباشید چرا که در تمام شهرها تاکسی های شخصی، اتوبوس برقی و مینی بوس و اتوبوس معمولی برای حمل و نقل عمومی افراد در نظر گرفته شده است. رنگ تاکسی ها در بلغارستان اکثرا زرد است و میزان کرایه توسط تاکسی متر مشخص می شود.


گردش در پاتایا

یکی از شهرهای زیبای کشور تایلند پاتایا است که وقتی با تور تایلند سفر می‌کنید به این شهر می‌آیید. پاتایا در جنوب شرقی بانکوک قرار گرفته است و فاصله این شهر تا پایتخت تایلند، حدود 170 کیلومتر است. زیبایی‌های پاتایا هر گردشگری را برای تماشا وسوسه می‌کند. جاذبه‌های دیدنی و تفریحات این شهر به‌راحتی وقت شما را در سفر پر می‌کنند. در این مطلب از وبلاگ تصمیم گرفته‌ام تا بهترین دیدنی‌های پاتایا را برایتان بازگو کنم تا از سفرتان با تور تایلند لذت بیشتری ببرید.

مینی سیام : به مرکز شهر پاتایا بیایید تا مجموعه‌ای زیبا و کامل از آثار باستانی و تاریخی مشهور کشورهای جهان را یکجا ببیند. این سومین نمونه از این نوع است و در هلند و تایوان هم مینی سیام دیده‌ام. در پاتایا 100 مدل مینیاتوری با مقیاس 1:25 ساخته شده است.

 

مینی سیام پاتایا

جزیره مرجان : یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی که در پاتایا نباید از دست بدهید همین‌جا است. جزیره مرجان در فاصله 7 کیلومتری پاتایا است و در این جزیره سوار قایق‌های کف شیشه‌ای شوید و مرجان‌های سفید و زیبا را تماشا کنید. سواحل بی‌نظیر جزیره مرجان با شن‌های سفید پوشیده شده است.

باغ استوایی نانگ نوچ : این باغ زیبا یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های پاتایا است که در 18 کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است. برای تماشای باغ استوایی یک روز کامل را در نظر بگیرید و از نمایش‌های سنتی و فرهنگی و نمایش فیل‌های آن لذت ببرید.

معبد مانسانگ وارارام : یکی از مهم‌ترین معابد پاتایا همین‌جا است که در نزدیکی باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا قرار گرفته است. این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا است و ساختمانی بسیار عظیم دارد. وقتی به دیدن این معبد می‌روید حواستان باشد که پوشش مناسب داشته باشید وگرنه مجبور می‌شوید از لباس‌های نه‌چندان تمییزی که هنگام ورود به شما می‌دهند استفاده کنید.

آکواریوم : آکواریومی عظیم در پاتایا که بیش از 2500 ماهی در 200 نوع گونه، در آن نگهداری می‌شوند. بخش پرطرفدار آکواریوم که خودم حدود دو ساعت در آن بودم تونل است. استخرها و حوض‌های بزرگی نیز در اطراف آکواریوم طراحی شده‌اند که در بعضی از آن‌ها امکان غذا دادن به ماهی‌ها برایتان مهیا است. البته باید غذای ماهی را از همان‌جا بخرید که به نظر من ارزشش را نداشت و من فقط تماشا کردم.

پارک آبی : وقتی به پاتایا آمدید، در اولین روز اقامتتان به  پارک آبی بزرگ و زیبای آن بیایید. به این دلیل گفتم اولین روز چون بسیاری از مسافران دوست دارند که دوباره به اینجا بیایند ولی زمانی ندارند. پاتایا سه پارک آبی دارد که همه‌ی آن‌ها بی‌نظیر هستند بهترین پارک آبی در منطقه جومتین و دیگری هم در جنوب پاتایا قرار دارد.

 

 

آکواریوم پاتایا


مهارت‌های مهم سفر کردن

سفر کردن هنر نیست اما سفر کردن به هنر و ظرافت و دقت نیاز دارد. این کامل‌ترین جمله‌ای بود که می‌توانستم برای معرفی مطلب امروزم به شما بگویم. قبل از ثبت نام در تور طبیعت گردی همیشه در ذهنمان یک رویایی از سفر داریم که متفاوت با اصل ماجرا است. ما همیشه در جستجوی شادی و آرامش هستیم و در مسافرت‌ها هم اولین هدفمان همین است. بیشتر مردم وقتی حرف از مسافرت می‌شود یک رؤیای فانتزی از مسافرت‌های اروپایی و سواحل زیبا در ذهنشان تداعی می‌شود. اما واقعیت چیز دیگری است. دوستان همراهم شاید همه‌ی ما در سفرهایی که داشته‌ایم ناخودآگاه احساس کردیم که در طی مسیر سفر فکرمان آزادتر است و می‌توانیم به موضوعات بیشتری فکر کنیم. نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که مسافرت راهی برای فرار از مشکلات نیست. بلکه برای رفع خستگی ذهن و پیدا کردن راه‌های جدید حل مسائل مان است. پس مهارت اولی این است که صبور باشیم و با محیط و شرایط سفر سازگاری داشته باشیم.

مهارت دیگری که در سفر باید در نظر داشته باشید این است که زمان مناسب سفر را انتخاب کنید. در کنار انتخاب زمان مناسب سفر، باید بدانیم که در اصل این ما هستیم که فرصت‌های لازم را درمی‌یابیم و یا برای خودمان و هم‌سفرانمان ایجاد می‌کنیم. گاهی سفر راهی جدید برای جستجو و کشف ناشناخته‌هایمان است. سفر به مکان‌های ناشناخته ایران و کشف طبیعت بکر و تازه‌ای که تماشای آن‌ها به اندازه بسیاری از دیدنی‌های مشهور جهان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. وقتی شما اهل سفر باشید دربند مشکلات سفر نخواهید ماند در پی جستجوی طراوت طبیعت خواهید بود.

 

ارزان سفر کردن

اقتصادی بودن مهارتی است که شاید اثرش در خوب یا بد بودن سفر خیلی مهم به نظر نرسد اما باید بدانید که چقدر پول برای چه مدت سفر به همراه دارید. اینکه یک حساب کلی از جیبتان داشته باشید به شما کمک می‌کند تا بتوانید اولویت‌های خرج کردن در سفر را تشخیص دهید و تا پایان سفر آرامش روانی داشته باشید. بحث پول و مدریت مالی در سفر به قدری مهم است که بیشتر گردشگران به دنبال خرید تور ارزان و یا تورهای زمینی هستند. تور باکو زمینی، تور وان، تور استانبول، تور ترابزون، تور زمینی ارمنستان از جمله بهترین گزینه های سفر برای ما ایرانی ها هستند که می توانیم بدون نیاز به ویزا و با کمترین هزینه سفر کنیم.

مسیریابی و صحبت با بومیان

خیلی‌ها در سفر از نقشه کمک می‌گیرند که امروزه به لطف برنامه‌های مسیریاب موبایل این امر بسیار راحت‌تر شده است. اما در نقشه‌ی این برنامه‌ها همه‌جا ثبت نشده است به‌خصوص اگر مقصد یک جاذبه‌ی طبیعی و بکر باشد. پس به مهارت دیگری که برقراری ارتباط با بومیان است نیاز پیدا می‌کنید. این امر حتی اگر خارج از ایران هم به مسافرت بروید نیازتان خواهد بود. چرا که همیشه بومیان بهترین راهنما و رمزگشا از زیبایی‌های منطقه‌شان هستند. با جذابیت‌هایی که در هیچ کتاب و مقاله‌ای نوشته نشده است را با چند دقیقه صحبت با مردم آن منطقه آشنا خواهید شد.

ریسک‌پذیری مهارت دیگری است که می‌تواند بر لذت سفرتان اضافه کند. در هر زمینه‌ای ریسک‌پذیر باشید. به عنوان مثال در چشیدن غذاها و خوراکی‌های جدید و متعلق به مقصد سفرتان. در تجربه کردن مکان‌های عجیب و دیدنی. البته تمام این ریسک‌پذیری‌ها باید با هوشیاری کامل انجام شود و همه‌ی جوانب آن کار سنجیده شوند.

امیدوارم این مهارت‌ها را تمرین کنید و از سفرهایتان نهایت لذت را ببرید.