findatour

انشا مشهد | سفر نوروزی مشهد

امروز می خواهم انشای سفر به مشهد در نوروز ۹۸ را بنویسم. با من همراه باشید تا ماجراهای سفرم به مشهد را برایتان بازگو کنم. سفری که خاطره انگیز و دلنشین بود.

 

برنامه سفر به مشهد

سال 1397 و اواخر اسفندماه بود که تصمیم گرفتیم دسته جمعی به همراه خانواده خودمان و خواهرم به مشهد سفر کنیم. دو ماشین داشتیم و در جمع کل ده نفر بودیم. وسایل هایمان را جمع کردیم تا برای سفر به مشهد آماده شویم. قرار شد هر خانواده بخشی از لیست وسایل لازم برای سفر را بیاورد. این کمک می کند تا تمام وسایل ضروی را به همراه داشته باشیم و بار اضافی به همراه نبریم. من نیمی از مسیر را با ماشین خواهرم رفتم تقریباً تا سبزوار با آنها بودم. خیلی خوش گذشت. من علاقه زیادی به بچه خواهرم داشتم و در تمام مسیر با هم بازی کردیم. من هم برای او از خاطرات بچگی ام از سفر به مشهد گفتم. قرار بود طوری حرکت کنیم که روز بیست و ششم اسفند در مشهد باشیم. ما روز 25 ام اسفند حرکت کردیم تا روز بعد به شهر برسیم.

شهر مشهد

ما آشنایی در مشهد داشتیم که او خانه ساده ای داشت و به زائران امام رضا (ع) اجاره می داد. پس هر بار برای سفرمان به خانه او مراجعه می کردیم بنابراین نیازی نداشتیم که هتل رزرو کنیم. خانه به گونه‌ای بود که می‌توانستیم هر ده نفر ما به راحتی در آن اقامت داشته باشیم. این خانه حدود 20 دقیقه با حرم فاصله داشت. ما می‌توانستیم خیلی راحت با اتوبوس خودمان را به حرم امام رضا برسانیم. اتوبوس های خطی وجود داشت که مستقیم از ما را به ورودی حرم می رساند از ورودی حرم به راحتی می توانستیم به صحن جامع قدس و زیر زمین دسترسی داشتیم. بیشتر برنامه های فرهنگی و مذهبی حرم در این صحن و یا صحن جامع رضوی برگزار می شوند.

+ آشنایی با خیابانهای اطراف حرم امام رضا

 

برنامه  تفریحی در مشهد

ما قرار بود تا روز سوم عید در مشهد باشیم و روز سوم به سمت تهران حرکت کنیم تا برای روز پنجم عید بتوانیم به سرکارها برویم و من هم به تکالیف مدرسه برسم. در حقیقت ما از روز بیست و ششم تا سوم در مشهد بودیم که این نسبت به بقیه سفر های من به مشهد طولانی تر بود.

برای هر روز برنامه ریزی کردیم دو روز را به بازارهای مشهد و خرید سوغاتی اختصاص دادیم. یک روز را به طبیعت گردی که به اطراف مشهد یعنی طرقبه و شاندیز اختصاص دادیم. برای دو روز هم تصمیم گرفته بودیم جاهای دیدنی مشهد را ببینیم و داخل خود شهر مشهد باشیم. این فرصت خوبی برای من بود تا با خیابان های قدیمی و محله های مشهد آشنا شوم.

حال و هوای شهر مشهد در نوروز

از آنجا که نزدیک عید بود کل شهر مشهد حال و هوای سال نو و نوروز را داشت. شهرداری مشهد در بیشتر میدانها سفره‌هفت سین بزرگ کرده بود و همه جا گل بارون شده بود. خود حرم امام رضا هم که هر سال در زمان تحویل سال مملو از گردشگران هست، حال و هوای دیگری داشت. سفره هفت سین و قران بزرگ در صحن جامع رضوی تهیه شده بود که بسیار دیدنی بود. لحظه شماری می کردیم که تا سال تحویل شود چون امسال اولین بار بود که در لحظه سال نو در مشهد بودم.


دره اجنه مشهد

اگر از جاده های شمالی ایران به سمت مشهد سفر کنید، بعد از عبور از تونل جنگل گلستان ناگهان اقلیم عوض می شود و شما از سرسبزی محض به کویر وارد می شوید. حتما در این لحظه احساس می کنید که در خواب هستید و شما را از از دنیا به دنیای دیگری برده اند. همین تغییر اقلیم باعث شده تا این بخش از جاده به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و البته مرموز در تور مشهد محسوب شود. با ما همراه باشید تا با دره اجنه مشهد آشنا شویم. 

 

دره اجنه کجاست؟

دره اجنه در نزدیکی روستای اخلمد یعنی بین چناران و شهر مشهد قرار دارد. اگر با خودرو شخصی و به صورت زمینی به مشهد سفر می کنید، حتماً از این دره ی زیبا که اسم ترسناکی دارد عبور خواهید کرد. دره اجنه و روستای اخلمد به عنوان یکی از گزینه های اصلی در تور طبیعتگردی مشهد به شمار می روند. در حقیقت اگر بخواهید به آبشار اخلمد برسید کافیست از این دره ۳ کیلومتر جلو بروید تا دوباره به سرسبزی منطقه چناران دسترسی پیدا کنید.


چرا دره جنه

دره اجنه در حقیقت یک ناهمواری طبیعی و توپوگرافی می‌باشد که در رشته کوه بینالود قرار دارد. این دره آب و هوای بسیار خنک و پوشش گیاهی متنوعی دارد. دلیل خاصی برای نامگذاری این دره عنوان نشده است اما از آنجا که همیشه برای نامگذاری مکان های قدیمی در فرهنگ های غنی مانند ایران یک افسانه و یا داستان تخیلی نقل می شود درباره دره اجنه نیز به همین صورت است.

بعضی از مردم می گویند به دلیل آنکه مسیر عبور بسیار تنگ و باریک است، از اسم جن برای آن استفاده شده است. چون جن در واژه عربی به معنای خفا و تاریک بودن است اما برخلاف نام که دارد باید اعتراف کنیم که این دره بسیار زیبا و دیدنی‌ست.

 پیشنهاد ما مسافرانی که قصد دارید زمینی به مشهد سفر کنید، این است که برای طبیعت گردی در مشهد به سمت چناران حرکت کنید. ابتدا از روستای اخلمد و آبشار زیبای آن دیدن کنید سپس برای صرف غذا و یا گرفتن عکس به دره اجنه بروید.

سوغاتی های اخملد و دره اجنه مشهد

این دره باغ های سیب گلابی گیلاس و گردوی بسیار مرغوبی دارد. پس از بهترین سوغاتی هایی که می توانید در بازدید از روستای اخلمد و دره اجنه تهیه کنید؛ میوه ها و لواشک خوش طعم و محلی می باشند. البته در این منطقه لبنیات و عسل مرغوب نیز تهیه می‌شود.


شب کجا بمانیم؟

در اینجا هتل وجود ندارد و اگر تصمیم دارید شب را در اخلمد بمانید باید در یکی از خانه‌های روستایی اقامت داشته باشید.


بهترین تفریحات تور کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین و قدیمی ترین جزایر جنوبی ایران است که جز 5 مقصد گردشگری ایران قرار دارد. در حقیقت تور کیش بعد از تور مشهد، شیراز، اصفهان و قشم به عنوان گزینه ای مفرح و ایده آل برای تمام اعضای خانواده های ایرانی و جوانان محسوب می شود. در این مطلب به شما می گویم که چطور خیلی ارزان در کیش تفریح کنید.

 

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ کشتی خولا اف در قسمت جنوب غربی کیش به گل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و بعدها به دلیل مبادلات تجاری به دولت یونان اهدا شده بود. بعد از به گل نشستن کشتی تلاش بسیاری برای نجات آن صورت گرفت که موفقیت آمیز نبوند. سرانجام این کشتی رها شد و امروز شما می توانید اسکلت این کشتی اعظیم الچثه را در ساحل خلیج فارس مشاهده کنید. برای آشنایی کامل با سرگذشت کشتی یونانی اینجا کلیک کنید.

 

 

مسیر دوچرخه سواری کیش

یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان در جزیره کیش طراحی شده است. طول این مسیر ۷۵ کیلومتر است و هیچ ماشینی اجازه عبور از آن را ندارد. اگر به کیش سفر کرده باشید خواهید دید که برخی از مردم ترجیح می‌دهند پیاده از بخشی از جاده عبور کند و عکس های یادگاری با پس زمینه آب های زیبای خلیج فارس بگیرند. بهترین زمان استفاده از این جاده نزدیک غروب آفتاب است که هوا کمی خنک‌تر می‌شود و یا صبح زود می توانید برای ورزش و دوچرخه سواری از این جاده زیبا استفاده کنید.

مسیر دوخرچه سواری کیش

 

 

تفریحات آبی کیش

یکی از جالب‌ترین ویژگی های تور کیش برای گردشگران به ویژه جوانها، امکانات متنوع و با کیفیت برای انجام انواع ورزش های آبی می باشد که می توانید در جزیره کیش تجربه کنید. موج‌سواری، چتر سواری، غواصی، جت اسکی و استفاده از پارکهای آبی چند نمونه از تفریحات خوب کیش هستند. در سال‌های اخیر نیز قایق‌های با کف شیشه ای وجود دارد که می توانید ضمن حرکت بر روی آب انواع ماهی های خلیج فارس را مشاهده کنید. برای آشنایی با تفریحات آبی کیش به لینک مراجعه کنید.


 

شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز در گذشته برای جلوگیری از کمبود آب در منطقه حفر شده بود. کاریز کیش یکی از بناهای قدیمی ایران است که حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد طول کاریز بیش از ۸ کیلومترمی رسد. در حقیقت کاریز کیش نوعی قنات است که در ایران استفاده می شد. امروز بیشتر بخش‌های آن بازسازی شده است تا گردشگران بتوانند خیلی راحت از آن بازدید کنند. در این شهر زیرزمینی غرفه فروش صنایع دستی و یک چایخانه نیز وجود دارد که می توانید برای استراحت به آنها مراجعه کنید: معرفی کامل شهر کاریز

 

 

شهر باستانی حریره

قدمت شهر حریره به قرن ۸ می رسد و نام آن در گلستان سعدی نیز ذکر شده است یکی از جالب ترین ویژگی های شهر حریره این است که بسیاری از بناهای آن باقی مانده است. طبق بررسی‌هایی که انجام شده به دلیل نامعلومی حدود ۶۰۰ سال شهر حریره متروکه بوده بنابراین سندی مبنی بر رونق اقتصادی و زندگی قبل از آن وجود ندارد اما از قرن 4 تا 10 هجری یعنی دوران رونق کیش، آثار زندگی مردم در شهر وجود دارد.


 

 

بازدید از آب انبار دوقلو کیش

علاوه بر شهره زیر زمینی کاریز، آب انبار دوقلو نیز در کیش ساخته شده است که سبک معماری آن به شهر یزد شباهت دارد. دو گنبد خشتی بزرگ و ۵ بادگیر در اطراف این آب انبار وجود دارند که وظیفه تهویه هوا و خنک نگه داشتن آب را انجام می‌دادند. البته این آب انبار در سال 1372 ساخته شد، بنابراین جز جاذبه های تاریخی کیش محسوب نمی شود.

آب انبار دوقلو کیش

 

 

انجیر معابد یا درخت سبز کیش

درخت سبز یا انجیر معابد در منطقه معروف به دره پرتغالی های کیش قرار دارد. طبق بررسی های کارشناسی این طور مشخص شده است که قدمت این درخت به حدود ۶۰۰ سال پیش برمی‌گردد مردم محلی در گذشته برای طلب حاجت به روی درخت دخیل می بستند. البته درخت جالب انجیر معابد در کیش، قشم و بندر عباس نیز وجود دارد و یکی از گونه های گیاهی بومی هرمزگان به شمار می رود. 

درخت انجیر معابد کیش


هتل های معروف آسیا

همان‌طور که می دانید هتل ها صرفا محلی برای استراحت مسافران نیستند. در حال حاضر صنعت هتل داری به یکی از سخت ترین و در عین حال رقابتی ترین صنایع دنیا تبدیل شده است. هتل های دنیا با ارائه خدمات خاص و یا گاهی عجیب سعی دارند تا توجه مسافران را به خود جلب کنند. از طرفی امتیازی که مسافران قبلی یک هتل به آن می دهند، نقش تعیین کننده ای در انتخاب شدن مجدد هتل توسط سایر گردشگران دارند.

تصور کنید که قصد دارید به مسافرت بروید. در این زمان برای انتخاب هتل به سایت هایی مانند تریپ ادوایز، اکسپدیا و ... مراجعه می کنید و نظرات کاربران را درباره هتل خاص می خوانید. آنگاه به سراغ قیمت و یا رزرو هتل می روید. امروز با این مقدمه قصد داریم تا به سراغ چند هتل معروف در آسیا برویم که ریتینگ خوبی از نظر گردشگران دارند.


1- حیات ریجنسی ویتنام | Hyatt Regency Danang

هتل و مجموعه آب گرم حیات ریجنسی که در منطقه دا نانگ ویتنام قرار دارد. این هتل می تواند گزینه مناسبی برای اقامت افرادی باشند که می خواهند از خدمات اسپا و آب گرم استفاده کنند. موقعیت قرار گیری هتل به گونه ایست که می توانید اتاق خود را رو به اقیانوس، کوه و یا جنگل انتخاب نمائید. هزینه هر اتاق نیز بسته به ویوو انتخابی متفوات می باشد.

 

 

2- هتل ماندارین اورینتال ژاپن | Mandarin Oriental

هتل ماندراین اورینتال در بیشتر کشورهای آسیایی مانند سنگاپور، ترکیه و تایلند شعبه دارد. یکی از شعب اصلی این هتل زنجیره ای در توکیو ژاپن قرار دارد. هتل ماندارین توکیو مجهز به 157 اتاق و 21 سوئیت می باشد. شما می توانید از خدمات دیگر هتل نظیر رستوران بین المللی نیز استفاده نمائید. 

 

 

3- هتل فور سیزن سنگاپور

این بار در معرفی شعبه دیگری از هتل های زنجیره ای فور سیزن همراه با مسافران تور سنگاپور می شویم. هتل Four Seasons سنگاپور دارای طراحی مرن و دکوراسیون بومی سنگاپور می باشد. یکی از زیبایی های این هتل باغ گیاه شناسی و باغ گل ارکیده آن می باشد. هزینه هرشب اقامت در هتل فور سیزن سنگاپور 307 دلار می باشد.

 

 

4- هتل اوبری دهلی نو هند  | Oberoi New Delhi

هتل اوبری دهلی نو یکی از زیباترین و مجهز ترین هتل ها در تور هند می باشد. این هتل یکی از مجهز ترین زمین های گلف را در هندوستان دارد و به دلیل قرار گیری آرامگاه همایون که به ثبت میراث یونسکو نیز رسیده است، شهرت جهانی دارد. هزینه اقامت در هتل 237 دلار به ازاری هر شب می باشد.

 

 

5- هتل تاج لیک پالاس هند | Taj Lake Palace

به جرات می توان گفت یکی از زیباترین هتل های سنتی کشور هند، هتل  تاج در شهر اجایپور می باشد. این هتل در وسط دریاچه بنا شده است و قدمت آن بیشتر از 150 سال می باشد. و جز مناطق مسکونی پادشاهی هند بوده است. این هتل 66 اتاق و 17 سوئیت دارد که تماما با استفاده از صنایع دستی هندوستان تزئین شده اند.

 

 

6- هتل کانستنت مافوشی مالدیو |  Constance Moofushi

جزیره مافوشی یکی از زیباترین جزایر مالدیو می باشد. یک هتل زیبا به نام که در زبان محلی به نام آلیفو آتوی (Alifu Atoll) معروف می باشد، در وسط آب های جزیره به سبک کاملا بومی ساخته شده است. هزینه اقامت در هتل مافوشی مالدیو شبی 1270دلار می باشد.

 

7- هتل فور سیزن لنکاوی مالزی | Four Seasons Resort Langkawi  

یک هتل زیبا و مجهز که می تواند گزینه خوبی برای اقامت در تور مالزی باشد هتل  فورن سیزن لنکاوی می باشد که در جنگل زیبا منطقه Langkawi و رو به ساحل قرار دارد. این هتل در نزدیکی پارک ملی پارک سونگاي کيليم لنکاوی واقع شده است. هزینه هر شب اقامت در هتل فور سیزن لنکاوی 486 دلار می باشد.


قشم گردی

من یک ایرانگرد هستم و به بیشتر شهرهای ایران سفر کردم . برای من سخت است که بخواهم بین شهرهای ایران خوب ترین و یا برترین را انتخاب کنم. هر کدام از شهرهای ما جاذبه های گردشگری متنوع و مختص به خودشان را دارند. اما من یکی از بی نظیرترین سفرهایم را در قشم تجربه کردم. تور قشم یکی از بی نظیرترین مقاصد سفر داخلی برای افرادیست که به دنبال ماجراجویی هستند و دوست دارند بکرترین و شاید عجیب ترین اقلیم دنیا را ببینند. اگر تا به حال به قشم سفر نکرده اید و دوست دارید هرچه زودتر از این مقصد توریستی بازدید کنید، با من همراه باشید تا کمی بیشتر با قشم آشنا شویم. البته به شما بگوییم که در مطلب جداگانه و در قالب سفرنامه قشم، تجربیاتم را با شما در میان می گذارم اما این بار دوست دارم دیدنیهای این جزیره را به شما معرفی کنم.

 

قشم گردی

وقتی صحبت از قشم گردی می کنیم، یعنی باید خیلی زود به سراغ معرفی مکان های دیدنی این جزیره زیبا در خلیج فارس برویم. جزیره قشم جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می توانیم آنها در دسته مکان های دیدنی تاریخی - باستانی، طبیعت گردی و جاذبه های فرهنگی تقسیم بندی کنیم. در ادامه سعی می کنم بیشتر در خصوص این دیدنیها با شما صحبت کنم.

 

جاذبه های تاریخی قشم

در ابتدا به سراغ جاذبه های تاریخی جزیره قشم می روم. همانطور که می دانید تاریخ جزیره قشم در اسناد تاریخی به دوره ساسانیان و قبل آن بر می گردد. البته اگر بخواهیم قدمت فسیل هایی که در جزیره پیدا شده است را بررسی کنیم؛ باید به دوره بالئوژوئیک اشاره کنیم. 

بر می گردیم به زمان ساسانیان و زمانی که این جزیره به نام ابرکاوان جز مناطق استراتژیک امپراتوری ایران محسوب می شد. خوب است بدانید که تا دوران بعد از اسلام نیز قشم را به نام ابر کاوان می شناختند. این تاریخ غنی باعث شده است که هم اکنون مکان های دیدنی فراوانی در قشم وجود داشته باشد. غار خربس، جزیره هرمز، قلعه پرتغالی ها، جزیره هنگام، بازار محلی قشم، درگهان، مقبره بی بی مریم. سد گوران، روستای لافت، تچه تاریخی کولغان، انجیر معابد، اسکله با سعیدو، مقبره سیدان، بقعه و مسجد شیخ برخ و مسجد قبا از جاذبه های تاریخی مهم قشم هستند. 

 

طبیعت گردی در قشم

فکر می کنم که شما هم با من موافق هستید که مهمترین هدف گردشگران از سفر به جزیره قشم به عنوان ژئوپارک ایران، طبیعت بینظبر این جزیره می باشد. سراسر جزیره قشم را می توانم به عنوان پکیج کاملی از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد معرفی کنم. مکان هایی که نمونه های آن در دنیا کم نظیر و یا شاید بینظیر باشد. جزیره هنگام، جزایر ناز، جزیره هرمز، لارک، جنگل های حرا، غار نمکدان، بام نمکدان، دره تندیس ها، تنگه عالی محمد، چشمه کارگه، چشمه گوری، دره ستارگان از معروف ترین جاذبه های طبیعی جزیره قشم هستند.

تفریحات قشم

در خصوص تفریحا تقشم در مطلب بعدی بیشتر صحبت خواهم کرد اما بنظر من ماهیت سفر به چشم سراسر تفریح و هیجان است. بازدید از ناب ترین نمونه های طبیعتگردی ایران و جهان در کنار جاذبه های تاریخی و صد البته مردم خونگرم قشم، همه آن چیزیست که شما به عنوان گردشگران از سفرهایتان می خواهید. البته در قشم مراکز تفریحی و  سرگرمی مدرن نیز وجود دارد. سافاری قشم، مدرسه آموزش غواصی، آکواریوم قشم، موزه های قشم و بازارهای محلی به عنوان بهترین گزینه برای تفریح در قشم محسوب می شوند. البته پیشنهاد می کنم که مانند من یک شب را در فضای باز و در کویر بخوابید. من در سفرم به هرمز با هماهنگی لیدر محلی جای مناسبی برای اتراق انتخاب کردم و شب را در کنار ساحل زیبا و آسمان پر ستاره گذارندم. شب به یاد ماندنی بود.


ده نکته ارزشمند در تور بالی

بالی مقصدی برای علاقه مندان به طبیعت می باشد. این جزیره مجموعه ای از زیبایی های طبیعی، سواحل با امواج زیبا، چشمه های آب گرم است. بالی مقصدی فراتر از یک مقصد گردشگری است. به نوع قلب تپینده جزایر استوایی اندونزی محسوب می شود که با مردمان خونگرم و همیشه خندان پذیرای گردشگران دنیا می باشد. قبل از خرید تور بالی با ما همراه شوید تا نکاتی ارزشمند برای سفر این جزیره زیبا را با هم مرور کنیم.

  1- بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی از ماه اکتبر تا آوریل می باشد. این جزیره از ماه می تا سپتامبر گرمتر می شود. البته شما می توانید در هر سفر سال به بالی سفر کنید. این شهر دو نوع آب و هوا را تجربه می کند. از ماه فروردین تا آبان نیز فصل بارش بالی خواهد بود که اوج بارش در ماه دی و بهمن می باشد.

 

2- وسایل مورد نیاز برای سفر

در بالی مانند سایر کشورهای استوایی تنوع آب و هوایی وجود دارد. شما ممکن است در یک روز باران را تجربه کنید و در روز دیگر هوا آفتابی باشد. در هر صورت پیشنهاد می کنیم برای سفر به بالی لباس مناسب به همراه داشته باشید. به طور کلی بهتر است لباس های خنک، گشاد و اسپورت را انتخاب کنید و با خود یک ژاکت یا چتر به همراه داشته باشید. شاید بتوان گفت یکی از معضلات همیشگی در سفر به کشورهای معتدل و استوایی نیش حشرات می باشد. به همین دلیل حتما در سفر به بالی با خود ضد آفتاب و پماد مخصوص نیش حشرات را به همراه داشته باشید.

 

3-  انتخاب هتل و اقامتگاه در بالی

اینکه چه هتل یا اقامتگاهی را انتخاب کنید، به خود شما و بودجه سفرتان بستگی دارد. شما می توانید انواع هتل های بالی و یا هاستل های این جزیره را در سایت های مرجع رزرو آنلاین مانند تریپ ادوایزر یا اکسپدیا بررسی کنید و در هنگام خرید تور بالی به آنها مراجعه کنید. از آنجا که بالی از مهمترین مقاصد گردشگری اندونزی و جهان است، تنوع بسیار خوبی از اقامتگاه ها را به گردشگران ارائه می کند. از هتل های معتبر 5 ستاره تا ویلاها و خانه های بومی آماده پذیرایی از گردشگران هستند. پس شما هرگز دغدغه انتخاب محلی برای استراحت نخواهید داشت.

 

4- حمل و نقل در بالی

اگر تور بالی را خریداری کرده اید وظیفه تهیه تردد شهری به عهده آژانس ارائه دهنده تور خواهد بود. اما در حالت کلی حمل و نقل عمومی در بالی وجود ندارد و باید از تاکسی یا دوچرخه برای تردد استفاده کنید. البته خوشبختانه قیمت تاکسی تا موتور در بالی معقول است.

 

5- خوردنی و نوشیدنی در بالی

در بالی تنوع ‌بیظیری از انواع غذاهای مخصوص اندونزی، آسیایی، اروپایی و مکزیکی طبخ می شود. به طور کلی قیمت غذا و خوراکی در بالی مناسب است و شما می توانید با هزینه کم غذای مناسب را تهیه کنید. انواع ساته یا ساتای که همان کباب های سیخی هستند، ناسی آیام و ناسی کاپور، ببک و آیام بتونو (نوعی خوراک مرغ)، توفو به نام تاهو و تمپه از جمله غذاهای معروف بالی هستند.

 

6- جاذبه های گردشگری بالی

در تور بالی شما می توانید از جاذبه های فرهنگی، مذهبی و طبیعی زیبای این جزیره بازدید کنید. البته همانطور که می دانید بزرگترین تفریحات بالی مربوط به طبیعتگردی و تفریحات ساحلی می باشد. اما پیشنهاد می کنیم در سفرتان از موزه بالی، موزه یا معبد (Puri Pemecutan)، معبد مادر (بزرگترین معبد هندو در بالی)،  سیمیناک، اوبود، کوه باتور و سایر دیدنیهای این شهر بازدید کنید. البته از آنجا که اندونزی یکی از مهمترین قطب های غواصی و اکوتوریسم می باشد بهترین انتخاب برای علاقه مندان به تفریحات آبی  نیز محسوب می شود. سواحل نوزا دو، پارک آبی واتربوم (Waterbom Park) جز پر طرفدارترین مکان های تفریحی در بالی هستند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری بالی به لینک رو به رو مراجعه کنید: 10 مکان دیدنی بالی

 

 


نکات عجیب و خواندنی درباره کشور گرجستان

گرجستان به همراه ترکیه، ارمنستان و آذربایجان به عنوان 4 مقصد گردشگری مناسب و راحت برای مسافران ایرانی محسوب می شوند. در این مطلب قصد داریم تا چند نکته جالب درباره گرجستان به شما عزیزان معرفی کنیم تا بیشتر با این کشور همسایه آَشنا شوید:

1- گرجستان یکی از کشورهای اوراسیایی محسوب می شود.

2- این کشور با روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان هم مرز است. به همین دلیل گردشگرانی که تور زمینی گرجستان را خریداری می کنند از طریق یکی از کشورهای نام برده شده به گرجستان وارد می شوند.

3- گرجستان جز کشورهای کم جمعیت منطقه محسوب می شود که جمعیت آن تا سال 2016 حدود 3700 نفر می باشد.

4- بیشتر مردم گرجستان پیرو مسیحیت از شاخه ارتدوکس هستند. به همین دلیل به آنها ارتدوکس های گرجی نیز می گویند. 

5- از قدیمی ترین اجداد گرجی ها می توان به ایبریا اشاره کرد که بعد از شکست از نیروهای ماد به سمت سرزمین های اورارتوری مهاجرت کردند.

6- از سده چهارم قبل از میلاد تا قرن 13 پس از میلاد گرجستان همیشه در صلح و آرامش بود. تا آنکه مغول ها به این سرزمین حمله کردند و این آغازی بر سختی های مردم گرجستان بود.

7- ایرانیها، عثمانی ها، مغول ها و تزارهای روس در سال های مختلف به بهانه تصاحب سرزمین ایبریا یا گرجستان به آن حمله کردند.

8- از نظر جغرافیایی و زمین شناسی گرجستان، کشوری عریض محسوب می شود. این یعنی بیشتر وسعت آن در عرض جغرافیایی قرار دارد نه طول جغرافیایی.

9- در گذشته روس ها مجبور بودند برای مبادله با ایران یا ارمنستان از مرکز قفقاز غربی و مرکزی عبور کنند که در خاک کشور گرجستان قرار داشت. 

10- دو راه عمده ارتباطی گرجستان با جهان شرق از طریق ایران و دریای خزر بوده و می باشد.

11- شهرهای چچن، سوچی، لوری، ارتوین و اردهان در گذشته بخشی از خاک گرجستان بودند. امروز هر کدام از این بخش ها به کشور خاصی تعلق دارد. به طور مثال، چچن و سوچی بخشی از خاک روسیه محسوب می شوند.

12- نخستین انسان نماهای نژاد اروپایی در منطقه قفقاز و گرجستان پیدا شدند که امروز در موزه باستان شناسی این کشور قرار دارند. 

13- مهمترین شهرهای گرجستان به ترتیب رو به رو هستند: تفلیس، کوتائیسی، باتومی، روستاوی، زوگدیدی، گوری و پوتی هستند.

14- دو منطقه خودمختار در گرجستان وجود دارد: آبخازا به مرکزیت سوخومی و آجار به مرکزیت باتومی.

15- مهمترین عوامل جغرافیایی که بر آب و هوای گرجستان تاثیر می گذارند، کوه های قفقاز و دریای سیاه می باشند. 



شامونی فرانسه

شامونی (Chamonix) یک مقصد ایده آل برای گردشگران در سفر به فرانسه و تور اروپا می باشد. با ما همراه باشید تا کمی با شامونی فرانسه آشنا شویم.

 

شامونی به عنوان قطب ورزش های زمستانی فرانسه در کوه های آلپ می باشد که قله مون بلان در آن واقع شده است. شما می توانید در فصل زمستان و تابستان به شامونی سفر کنید. در روستای شامونی امکانات رفاهی بسیار خوبی مانند هتل، رستورنا، مجموعه های ورزشی، اسپا و پیست اسکی وجود دارد. شما می توانید با سفر به این روستای زیبا که امروز به شهر کوچکی تبدیل شده است که پاتوق گردشگران و ورزشکاران می باشد. روستای شامونی بعد از المپیک زمستانی سال 1924 به عنوان یکی از قطب های گردشگری فرانسه مطرح شد. این شهر برفی زیبا هر ساله به خصوص در فصل زمستان، علاقه مندان به ورزش های زمستانی را به سوی خود می کشاند.

گردشگرانی که به دنبال هیجانی وصف نشدنی از بازی های برفی، اسکی روی برف، هاکی روی یخ، یخ وردی، پاراگلایدر هستند منتظر بارش برف زمستانی در شامونی هستند. از دیگر امکانات تفریحی شامونی استفاده از تله کابین آن اشاره کرد که می توانید به بالاترین نقظه قله مون بلان برسید.

با وجود آنکه شامونی یکی از مقاصد توریستی گران محسوب می شود اما به جرات می توان گفت که این نقطه یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات زندگی شما را رقم خواهد شد. چون سفر به شامونی سراسر هیجان و تفریح است.


برای رفتن به شامونی کافیست خودتان را به شهر ژنو سوئیس برسانید. به همین دلیل بیشتر گردشگران با خرید تور سوئیس به ژنو سفر می کنند و از آنجا با وسایل حمل و نقل عمومی به شامونی مسافرت می کنند.


پل طبیعت تهران و دسترسی های آن

 

 

پل طبیعت یکی از جاذبه های گردشگری جدید در شهر تهران است که از سال 1393 مورد استفاده مردم قرار گرفته است. این پل در سه طبقه و با ارتفاع 40 متر از سطح زمین طراحی شده است. این پل عظیم و زیبا در محله عباس آباد تهران قرار گرفته است و برای عبور افراد پیاده طراحی شده است و دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم وصل کرده است. پل طبیعت کف پوش چوبی زیبایی دارد که حس خوبی در هنگام راه رفتن را به ما القا می کند. دسترسی به این پل با حمل و نقل عمومی بی شک کاری آسان خواهد بود. دو لبه ی کنار طبقه اول پل با شیشه حفاظ شده است و در آن کافی شاپ، رستوران و گالری ها وجود دارند. جنبه ی تفریحی این طبقه از سایر طبقات پل بیشتر است، در طبقه ی دوم سکوی مناسبی برای تماشا و لذت بردن از مناظر اطراف قرار دارد، همچنین طراحی فضای سبز در این طبقه آن را برای پیاده روی دلپذیر کرده است. وقتی به طبقه سوم پل طبیعت بروید در بالاترین سطح آن قرار گرفته اید و به طبع دیدی باز و بدون محدودیت از اطراف خواهید داشت.

همانطور که گفته شد شما عزیزان می توانید با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تهران از جمله خطوط مترو به پل طبیعت برسید. برای اینکار کافیست خودتان را به ایستگاه مترو حقانی برسانید. در آنجا دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. یکی عبور از پارک طالقانی می باشد که با کمی پیاده‌روی به مقصدتان خواهید رسید. همچنین برای رسیدن به بخش های دیگر پل طبیعت می‌توانید از تاکسی های وَن استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که برخی از تاکسی های ون به سمت باغ کتاب تهران می‌روند و نه پل طبیعت.

آدرس دقیق پل طبیعت :تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

برای رسیدن به پل طبیعت می توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.
ابتدا از بوستان آب و آتش باید از معابر فرعی ضلع شرقی خیابان آفریقا بعد از عبور از چهار راه جهان کودک و ورود به خیابان دیدار جنوبی وارد پارک شوید.. یا بوستان جنگلی طالقانی هم مسیر دیگری هست که می‌توانید از مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی و یا ایستگاه مترو حقانی وارد بوستان طالقانی و سپس پل طبیعت شوید.

اگر هم دوست دارید با اتوبوس به پل طبیعت بروید باید خودتان را به ایستگاه ونک برسانید. که از رسالت یا سیدخندان می توانید به ونک دسترسی داشته باشید.
به پل سید خندان یا میدان ونک یا میدان رسالت بروید سپس سوار اتوبوس های خط ونک - رسالت بشوید. از ونک باید در ایستگاه آخر از اتوبوس پیاده شوید و از رسالت و سید خندان باید در نخستین ایستگاه یا همان ایستگاه آب و آتش از اتوبوس خارج شده و به صورت پیاده مسیر را ادامه بدهید.
اگر ساکن کرج هستید می توانید از مترو استفاده کنید. کافیست پس از خروج از مترو کرج وارد مترو صادقیه (خط 2- آبی) شوید و در ایستگاه امام خمینی خط را عوض کنید سپس خط 1 مترو (خط قرمز) شوید. در خط 1 باید به سمت ایستگاه تجریش بروید و در بین راه ایستگاه مترو حقانی پیاده شوید.

مسیر اول: مترو کرج- ایستگاه صادقیه -ایستگاه امام خمینی- ایستگاه حقانی یا همت

مسیر دوم: ایستگاه ارم سبز - ایستگاه دروازه دولت- ایستگاه حقانی یا همت

البته از تمام خطوط مترو می توانید خودتان را به پل طبیعت برسانید که ما در  مطلب دسترسی به پل طبیعت به طور مفصل آنها را توضیح داده ایم.


پاریس کجاست ؟

شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه است و در شمال این کشور قرار دارد. این شهر از نظر توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جزو 5 شهر اول اروپا می‌باشد. پاریس یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. طبق آخرین سرشماری در سال 2019  میلادی انجام شد، جمعیت پاریس حدود 2.164994 نفر داشت که این عدد فقط منطقه شهری پاریس را بیان می کند اما چیزی در حدود 12,213,364 نفر در تمامی مناطق پاریس زندگی می کنند که این عدد 18% جمعیت کل فرانسه می باشد.  فاصله تهران تا پاریس 421180 کیلومتر است که حدود 5 ساعت و نیم پرواز می باشد. در خصوص اختلاف ساعت تهران با اپریس خوب است بدانید که پاریس 2 ساعت و نیم از تهران عقب تر است. این یعنی اگر در تهران ساعت 11 ظهر باشد در شهر پاریس ساعت 8.30 صبح می باشد. اگر دوست دارید به پاریس سفر کنید بهترین زمان سفر به این شهر بین ماه‌های آوریل تا ژوئن (فروردین تا تیر) و ماه‌های اکتبر تا اول نوامبر (مهر تا آذر) است.