findatour

لیست مکان های بکر ایران برای طبیعتگردی

 در این فرصت قصد داریم تا چند پیشنهاد عالی برای تفریح و طبیعت گردی به شما علاقه‌مندان ایرانگردی معرفی کنیم. لطفاً با ما همراه باشید و لیست پیشنهادی ما را دنبال کنید. البته شما هم می‌توانید گزینه‌های دیگری را به به این لیست اضافه کنید.

 

جاذبه های گردشگری طبیعی در شمال ایران

وقتی نام شمال به گوش می رسد، سراسر سرسبزی، هوای خنک و صدای آب به ذهن متبادر می شود. بیشتر شهرهای شمالی ایران به عنوان یک بیلاق شناخته می شود و پاتوق گردشگران ایرانی در فصل بهار و تابستان هستند. از جمله این مکان ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ماسال، ماسوله، شاهاندشت، گردنه حیران، جاده اسالم به خلخال، دامنه های کوه البرز، برغان، علی آباد کتول، بهشهر، رشت، لاهیجان، گنبد کاوس، میانه، فشم، بیجار، سد لتیان، لواسان، کردان، فومن، رامسر، نمک آبرود، شیرآباد، پارک جنگلی سراوان، منطقه لفور اشاره کنیم البته تعداد مکانهای مناسب برای طبیعت گردی و تفریح در شمال ایران بسیار زیاد است و شاید بتوانیم این نکته را بگویم که شهرهای شمالی در جذب گردشگران بسیار موفق عمل کردند که بیشتریم و مهمترین دلیل آن به خاطر علاقه ایرانی ها به طبیعت گردی و هوای خوب است.

 یک خبر خوب: ما تمامی مکان های گردشگری نام برده شده را به طور مفصل معرفی کرده ایم. شما می توانید برای آشنایی با این جاذبه ها، عکس های زیبا و نحوه دسترسی به محل به لینک رو به رومراجعه کنید: ایرانگردی

آیا شما هم مکان دیگری برای طبیعتگردی در شمال می شناسید؟

 

 

جاذبه های گردشگری طبیعی جنوب ایران

شاید همه شما هم موافق باشید که به دلیل سرسبزی شمال ایران بسیاری از گردشگران از طبیعت جنوب غافل مانده‌اند. البته یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا گردشگران کمتر به شهرهای جنوبی سفر کند مسافت آن و فاصله ای است که با شهر های پرجمعیت ایران مانند تهران و مشهد و اصفهان دارد.

مهمترین شهرهای توریست پذیر جنوب ایران قشم، کیش، چابهار، بندرعباس، اهواز و خوزستان می باشند. البته هر کدام از این شهرها چند جاذبه گردشگری معروف دیگر دارند. به طور مثال، در نزدیکی جزیره قشم جزایر دیگری مانند خارک، لاوان، هرمز، بوشهر، هنگام، تنب کوچک و بزرگ، ابوموسی و جزایر ناز وجود دارند که می توانید از آنها دیدن کنید. جزیره کیش نیز که به واسطه تفریحات آبی و ساحلی خود مانند پاراسل کیش، پارک دلفین کیش، بسیار معروف است. در حقیقت بیشتر گردشگران کیش را به واسطه تفریحات جذابش می‌شناسند و قشم را به واسطه مراکز خرید ارزان و طبیعت بی نظیر است می شناسند.

آیا شما مراکز تفریحی دیگری در جنوب ایران می شناسید؟ 

 

 


پارک جنگلی سراوان کجاست

در کشورمان ایران جاذبه های گردشگری و طبیعتگردی بسیار زیبایی وجود دارد که برخی از آنها از شهرت خاصی برخوردارند. برخی دیگر از جاذبه های طبیعی ایران به گونه ایست که ممکن است در سفرهایتان از کنار آنها رد شده باشید ولی آنها را نشناسید. امروز قصد داریم پارک جنگلی سراوان را به شما معرفی کنیم تا یک تور طبیعتگردی خاص را تجربه کنید. 

 

پارک سراوان گیلان

پارک جنگلی سراوان یکی از مناطق جنگلی زیبای استان گیلان است که در سمت غربی جاده رشت به تهران و ۱۰ ۱۷ کیلومتری مرکز شهر رشت واقع شده است. اگر به فکر یک مکان بکر برای طبیعت گردی در شمال ایران هستید، کافیست کوله بار سفرتان را آماده کنید و راهی استان گیلان شوید.

 

امکانات پارک سراوان

پارک جنگلی سراوان حدود ۵۰ تا ۲۵۰ متر از سطح دریا بالاتر است و یکی از جاذبه های گردشگری است که در مسیر جاده رشت به قزوین قرار دارد. شما می توانید بعد از ورودی سراوان از جاده شاه عباسی به پارک برسید. البته در داخل جنگل سراوان روستاهای محلی نیز وجود دارد. بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی سراوان بهار و تابستان است که می‌توانید از طبیعت زیبای آن استفاده کنید و از هوای خنک لذت ببرید. در این پارک امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آلاچیق و محل نصب چادر نیز وجود دارد. در یک قسمت از پارک نیز چند قایق برای قایق سواری در دریاچه پارک جنگلی سراوان وجود دارد. دریاچه پارک سراوان در بخش هایی کاملا پوشیده از خزه می باشد و در بخش های دیگر آب بسیار شفاف است و می توانید سطح زیر آب را مشاهده کنید.

 

جاذبه های گردشگری پارک ملی سراوان گیلان

 

از دیگر تفریحاتی که در پارک جنگلی سراوان وجود دارد زمین پینت بال جنگلی می باشد که نخستین منطقه پینت بال جنگلی در شمال ایران محسوب می‌شود. در کنار آن موتورهای چهار چرخ برای صفحه سافاری در طبیعت نیز وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم طی بازدید از از پارک جنگلی سراوان از نخستین موزه میراث روستایی ایران در رشت دیدن کنید.

عکس های زیبا از پارک ملی سراوان گیلان

 

 

 

 


موزه ملی ایران یا موزه ایران باستان

در شهر تهران موزه های فراوانی وجود دارد که باعث شده بتوانیم آن را شهر موزه‌های ایران بدانیم.موزه های مانند موزه ملی ایران، کاخ موزه گلستان، مجموعه کاخ نیاوران و داراباد، موزه پست موزه جواهرات و موزه های فراوان در شهر تهران وجود دارد. ما در این مطلب به سراغ موزه ملی یا موزه ایران باستان خواهیم رفت.

 

موزه ملی ایران یا موزه ایران باستان 

موز ملی یا موزه ایران باستان در سال ۱۳۱۶ خورشیدی به عنوان اولین ساختمان موزه در ایران آغاز به کار کرد. در سال‌های مختلف بارها نام موزه ملی ایران تغییر یافت تا آنکه سرانجام به عنوان موزه ملی ایران نامگذاری شد. بیشتر اشیای باستان شناسی ایران که جزو مهمترین آثار کشف شده از دوران پارینه سنگی تا اسلامی می‌باشد که در بخش‌های موزه ملی نگهداری می‌شوند. موزه ملی ایران به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود. ساختمان قدیمی همان موزه ایران باستان است که در دو طبقه به آثار تاریخی پیش از تاریخ تا دوران باستانی ادامه دارد. در سالن مجزایی آثار مربوط به دوران اسلامی از هنرها تا کتیبه هایی که کشف شده اند، نیز نگهداری می شوند.

عکس موزه ملی ایران در تهران

 

موزه ملی ایران توسط چه کسی ساخته شد؟

این موزه توسط فردی به نام آندره گدار فرانسوی در دوران رضاخان ساخته شد. یک معمار و باستان شناس فعال در خاورمیانه بود که به هند و مصر سفرهای زیادی کرده بود. بعد از هماهنگی های مختلف قرار شد این فرد یک ساختمان مانند کتابخانه ملی و یک ساختمان برای موزه ملی بر اساس معماری ایرانی درست کند. کار تکمیل دو ساختمان توسط معمار و استاد معروف ایرانی به نام مراد علی تبریزی ساخته شد.

 

مسیر دسترسی به موزه ملی ایران

موزه ملی ایران در خیابان سی تیر بعد از سر در باغ ملی قرار دارد. شما می توانید از طریق مترو امام خمینی یا مترو حسن آباد به سمت خیابان سی تیر حرکت کنید تا به موزه ملی ایران برسید. البته نزدیکترین ایستگاه مترو به موزه ملی ایستگاه مترو امام خمینی می باشد.

 


عکس های زیبا از پارک وکیل آباد مشهد

 

در شهر مشهد جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. ما در مطالب قبلی درباره موزه بزرگ خراسان، سرزمین موج های آبی و سایر جاذبه های گردشگری مشهد صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ یکی از گزینه های طبیعت گردی در مشهد برویم. با فاینداتور همراه باشید.

+ طبیعتگردی در مشهد

 

پارک جنگلی معروف ایران

پارکهای جنگلی فراوانی در ایران وجود دارد که بیشتر آنها در مناطق سرسبز و خوش آب و هوای ایران قرار دارند. پارک جنگلی بوجاق، سرخه حصار تهران، پارک ملی لار، پارک ملی توران و پارک ملی و جنگل های گلستان از معروف ترین ایران هستند. این بار و در این مطلب قصد داریم یک پیشنهاد ویژه به مسافران تور مشهد بدهیم و آنها را با پارک جنگلی و مجموعه توریستی وکیل آباد مشهد آشنا کنیم.

 

 پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد در ۸ کیلومتری شمال غرب شهر مشهد قرار دارد که در حقیقت باغی بود که در سال ۴۸ وقف شد و مساحت آن حدود ۷۰ هکتار است. در گذشته به وکیل آباد، میر تراز نیز می گفتند و مالکان آقای حسین ملک بود که زمین‌های زیادی را در استان خراسان و تهران اهدا کرده است.

پارک وکیل آباد هم اکنون امکانات بسیار خوبی وجود دارد و بیشتر فضاهای آن تعمیر شده است. آلاچیق، پارکینگ، سرویس بهداشتی، کافه و رستوران، محوطه‌های بازی آب نما و جاهای نصب چادر نیز مهیا شده است. در حقیقت این پارک پاتوق بسیار خوبی برای گردشگران و خانواده های مشهدی محسوب می شود.

پیشنهاد می کنیم برای بازدید از پارک وکیل آباد، فصل بهار یا پاییز را انتخاب کنید. طبیعت سرسبز و بکر این پارک در بهار و برگ های رنگارنگ آن در پاییز بسیار دیدنی می باشد. در مجموعه وکیل آباد امکانات رفاهی، باغ وحش معروف وکیل آباد و گلخانه وکیل آباد نیز وجود دارد. در حال حاضر قیمت ورودی برای افراد ده هزار تومان به بالاست. شما میتوانید همه روزه و در صورت نبودن مشکلاتی مانند کرونا که امروز با آن مواجه هستیم، از ساعت ۸ صبح تا غروب از مجموعه های وکیل‌آباد دیدن کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک رو به رو مراجعه کنید: پارک جنگلی وکیل آباد

 

 

 

 

 


آیا خراسان همان مشهد است؟

در مطالب قبلی بیشتر با موزه بزرگ خراسان رضوی و تاریخ این سرزمین آشنا شدیم و چند سفرنامه مشهد را با هم مرور کردیم. امروز قصد داریم به این سوال بپردازیم که آیا خراسان همان مشهد است؟ پاسخ این سوال می تواند برای نوشتن یک انشا مشهد جذاب و تاریخی شروع خوبی باشد.

 

خراسان کجاست؟

خراسان را سرزمین خورشید طلوع کننده و ناحیه تاریخی در قسمت شرقی ایران می دانیم که شامل سرزمین های جنوبی آمودریا یا رود جیحون و شمال هندوکش می‌شود. از جنبه سیاسی نواحی ماوراءالنهر سجستان و قهسان هم جز خراسان محسوب می شدند.

در دوره ساسانیان، خراسان به وسیله یک اسپاهبد عنوان پادگوسپان اداره می‌شد و چهار مرزبان دیگر هم تحت فرماندهی او بودند که هر کدام یکی از چهار قسمت آن ولایت بزرگ یعنی خراسان را هدایت می‌کردند.

مناطق نیشابور، مرو، هرات، بلخ به عنوان ۴ ولایت بزرگ خراسان بودند. نام هایی که در طول تاریخ برای خراسان استفاده شده به نام توس، نسا، ابیورد، سرخس، اسفزار، بادغیس، جوزجان و بامیان بودند.

در دوره قاجار نیز نیمی از ولایات خراسان قدیم و یخشی در افغانستان کنونی به همراه بخشی از ترکمنستان نیز در خراسان محسوب می شدند. بعدها هر کدام استقلالی یافتند و از ایران جدا شدند. در زمان طاهریان نیز از سوی مامون (خلیفه عباسی) حکومت منطقه را طاهر ذوالیمینین بر عهده داشت. او ادعای استقلال می کرد.

در حقیقت بعد از آنکه حمله چنگیز مغول به خراسان حمل می کند، استقلال و شکوه این خطه تحت تاثیر ویرانی ها قرار می گیرد. بعد از آن خراسان به جای آنکه یکپارچه اداره شود به طور خاندان های ملوک الطوایفی اداره می شد. از معروف ترین خاندان های استقلال طلب در خراسان می توان به آل کرت و سربداران اشاره کرد.

 

لحظه تلخ و تاریخی خراسان بزرگ 

نقطه تاریک و شاید غم‌انگیز تاریخ خراسان بزرگ در در زمان قاجار و جنگ بین ایران و افغان بود. در آن زمان دولت انگلیس مداخله کرد و ضمن طرفداری از افاغنه، هرات را به افغانستان الحاق کرد بنابراین خراسان بزرگ دوپارچه شد که مرز آن در امتداد هریرود تا سرخس آغاز می‌شد و به سمت به سمت جنوب تا هامون و سیستان ادامه می یافت.

به همین دلیل قسمت شرقی خراسان جزئی از افغانستان و غربی آن جزئی از ایران شد. بعد از اسلام خراسان نه تنها کانون استقلال سیاسی و فکری ایران بود بلکه در احیای ادب و زبان فارسی نیز نقش کلیدی داشت. رودکی، فردوسی، عنصری، سنایی، خیام، خواجه نصیرالدین طوسی، خوارزمی، بلخی، ابن سینا، ابوریحان بیرونی و مولوی از جمله بزرگان ایران بودند که در خراسان زندگی می کردند. 

+ معرفی کامل مقبره فردوسی

 

 


کشتی تفریحی کیش | قسمت دوم

در مطلب قبل با انواع کشتی های تفریحی کیش آشنا شدیم، اینبار می خواهیم به صورت جزئی تر درباره خدمات آنها صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید تور کیش این مطلب را بخوانید.

 

- از میان کشتی های تفریحی که در مطلب قبل با آنها آشنا شدید، کشتی اوستا و نوید دریا، کشتی تفریحی گردشگر قیمت کمتری دارند.

- گرانترین کشتی از بین کشتی های تفریحی کیش، این قایق های بادبانی هستند که بیشتر برای برگزاری برنامه های شاد پذیرایی  یا عروسی کرایه داده می شوند. در حالت عادی شما می توانید حدود ۲ ساعت از این قایق ها استفاده کنید.

- کشتی اوستا، بزرگترین نوع کشتی های تفریحی کیش است که در سه بازه زمانی مختلف حرکت می کند. در این کشتی شما می توانید از امکانات رفاهی مانند کافی‌شاپ استفاده کنید یا با خود دوربین عکاسی برده و عکس های زیبا بگیرید.

- کشتی نوید دریا معروفترین کشتی تفریحی در جزیره کیش است که سالن هایی با کاربری متفاوت دارد. یک بخش برای کافی شاپ، یک بخش وی آی پی و اجرای موزیک زنده در نظر گرفته شده است.

- کشتی آکواریوم ستاره دریایی تنها کشی آکواریومی تور کیش از که استانداردهای بسیار بالایی دارد. بخش زیرین کشتی زیر آب است و سالن آن به گونه ای است که می توانید کامل از سطح دریا را زیر آب خلیج فارس را تماشا کنید

 - اگر در فصل زمستان به کیش سفر می کنید، به ویژه ماه بهمن و اسفند، تصمیم گرفتید از کشتی‌های تفریحی استفاده کنید بهتر است با خود یک لباس گرم به همراه داشته باشید.

- بعضی از گردشگران به دلیل خدمات مانند خواننده‌هایی که کیفیت صدا ندارند یا کیفیت غذا مناسب، از کشتی های تفریحی کیش رضایت ندارند. 

- برخی از گردشگران هم از خدمات کشتی های کروز راضی نبودند و ترجیح می دادند در صورت تمایل، کروز را در کشورهای خارجی امتحان کنند.

 


جزیره هرمز | قشم گردی

در این مطلب قصد داریم درباره یکی از جذاب ترین بخش های تور قشم صحبت کنیم. جزیره هرمز آنقدر زیبا و بی نظیر است که همه گردشگران آروز دارند حتی برای یک بار هم که شده طبیعت بکر و منحصر به فرد آن را از نزدیک مشاهده کنند. همراه ما باشید تا بیشتر با جزیره هرمز آشنا شویم.

 

+ قشم گردی

جزیره هرمز

جزیره هرمز در روزگاران گذشته به نام جزیره جرون نیز شناخته می‌شد. در سال ۷۲۰ هجری قمری قطب الدین تهمتن جزیره قشم را تسخیر کرد و بحرین را مطیع خود می سازند. بحرینی که تا همین چند سال پیش بخشی از خاک ایران بود. در همین زمان ابن بطوطه از شهر جدید هرمز دیدن می کند و از آن به عنوان بندری بزرگ و زیبا دارای بازارهای پر رونق یاد می کند که هند و سِند کالاهای تجاری خود را از این بندر به عراق، ایران و خراسان بزرگ می‌فرستادند.

در سال ۷۱۵ هجری قمری هنگامی که هرمز قدیم یا میناب کنونی به علت عدم امنیت در منطقه مقر فرماندهی شاه شد نام آن را هرمز گذاشتند. هرمز در سال ۱۵۰۷ به اشغال پرتغالی ها در آمد تا این که در سال ۱۶۲۲ میلادی شاه عباس کبیر آن را مجدد از پرتغالیها پس گرفت. همزمان با حمله مغولان در سال ۷۰۰ هجری بسیاری از ساکنان جزیره هرمز به قشم و بندرعباس کوچک‌کردند اما بعد از آن که شاه عباس جزیره را از پرتغالی ها پس گرفت، مردم به محل زندگی خود برگشتند. هر چند که شواهد تاریخی نشان می دهد بعد از این ماجرا دیگر جزره هرمز به رونق قبل برنگشت.

 

در این جزیره آثار فراوانی از گِل معدنی، شیشه، سفال، سکه  پیدا شده است که متعلق به قرن ۸ تا ۱۰ هجری قمری است و اغلب آنها در موزه های شهر نگهداری می شوند. در این جزیره آثاری از سلسله مینگ و دوره یوان پیدا شد که بیشتر کاسه ها، خمره ها، بشقاب ها و ظروف چینی بودند. می گویند بانی شهر هرمز قدیم اردشیر اول ساسانی بوده ولی ظاهراً شهر پیش از او نیز این شهر وجود داشته چون محلی برای تردد کشتی در تنگه هرمز و رود میناب بوده است.

مارکوپولو دوبار به جزیره هرمز سفر کرد و در سفرنامه خود از گرمای هوا و تابستان بسیار گرم جزیره سخن گفت.او گفت من از بندر هرمز یا بندر قدیم شاه قرمز یعنی قطب الدین تهمتن به جزیره‌ای به نام جرون در داخل خلیج فارس پناه بردم که بندر و شهر جدیدی محسوب می شد و بسیار پر رونق بود.

 

چرا از جزیره هرمز دیدن کنیم؟

جزیره هرمز یکی از استراتژیک ترین جزایر خلیج فارس است که همیشه برای کشور ایران اهمیت سیاسی و بازرگانی دارد. جزیره هرمز بیضی شکل است و دارای گنبدهای نمکی در خلیج فارس می باشد این بندر در 16 کیلومتری بندرعباس قرار دارد و به طور معمول بعضی از تورهای کیش که از بندرعباس از دیدن می‌کند بازدید از تنگه هرمز را در تور خود ارائه می دهند.

از جالب ترین ویژگی های گردشگری جزیره هرمز کوه های رنگی آن است که به رنگ زرد، سفید و قرمز دیده می شود. این کوه ها خاک سرخ دارند و از آن به عنوان ادویه در غذا طبخ ماهی و نان و ترشی استفاده می شود.  مردم محلی به این کوه های رنگی گِلک می گویند و خاک سرخ را مانند نمک استفاده می‌کنند. این کوهها در ابعاد مختلفی هستند که گاهی تا ۲۰۰ متر نیز ارتفاع دارند. البته از خاک کوه ها جزیره هرمز در صنایع رنگ سازی و سرامیک سازی نیز استفاده می شود. همه این ویژگی های منحصر به فرد باعث می شود تا ماجراجویان و ایرانگردان هر سال به جزیره هرمز و قشم زیبا سفر کنند.

 


شرایط استفاده از پاراسل کیش

همانطور که می دانید در مطالب قبلی درباره پاراسل در تور کیش صحبت کردیم و با جنبه های مختلف این تفریح و ورزش ساحلی کیش آشنا شدیم. بنابراین در این مطلب قصد نداریم درخصوص اینکه این ورزش در کدام سواحل کیش ارائه می‌شود و نحوه خرید بلیت آن صحبت کنیم. بلکه تصمیم داریم درباره شرایط استفاده از پاراسل صحبت کنیم. همراه ما باشید.

+ پاراسل کیش

 

پاراسل کیش

آیا شرایط خاصی برای استفاده از پاراسل کیش وجود دارد؟

خوشبختانه امکان استفاده از پاراسل کیش برای خانم‌ها و آقایان میسر است و همه افراد می‌توانند از این تفریح استفاده کند. البته استفاده کودکان زیر ۱۰ سال به نظر مربی یا ناخدای قایق دارد.

به طور معمول اگر کودک شما داره وزن مناسبی داشته باشد، از ارتفاع نترسد و شنا بلد باشد، می توان به راحتی به هراه فرزندان خود این ورزش و انجام دهید. آنچه مسلم است فرزند شما نمی تواند به تنهایی این ورزش را تجربه کند برخی از مربیان می گویند پدر مادرها اصرار دارند که برای چند لحظه هم که شده است این اجازه را به آنها بدهیم که فرزندشان به صورت تک نفره به از پاراسل یا چتر استفاده کند، تا بتوانند از آنها عکس یا فیلم تکی بگیرند؛ که این هرگز امکان پذیر نیست و ممکن است خطر برای فرزند شما به همراه داشته باشد.

 

چند نفر می توانند از چتر پاراسل استفاده کنند؟

ورزش و تفریح پاراسل را می توانید از تک نفره، دو نفره یا سه نفره انجام دهید. حتی می توانید نوع چتر خود و رنگ بندی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. معمولاً چت را در طرح ها و شخصیت های رسمی یا کارتونی وجود دارند. انتخاب چتر به شما کمک می‌کند که بتوانید پس زمینه تصویر خود و فیلمی که هنگام پاراسل سوار می گیرید را انتخاب کنید که بسیار هیجان انگیز است. خانم ها و آقایان می‌توانند به صورت همزمان روی یک چتر یا به صورت انفرادی استفاده کنند. اگر وزن شما سنگین نباشد می توانید تا سه نفر هم از یک چتر استفاده کنید.

 

خرید بلیط پاراسل کیش

همان طور که می دانید باید بلیت را از طریق یکی از کلوب های جزیره کیش رزرو کنید. می توانید در زمان حضور در جزیره کیش به صورت مستقیم به این کلوب ها مراجعه کنید یا به صورت آنلاین بلیط را خریداری کنید. در حال حاضر نه کلوب در سواحل مختلف خدمات مرتبط با پاراسل را ارائه می‌دهند. سرعت قایق و ارتفاع چتر بسته به قیمت انتخابی شما دارد.

آیا ورزش پاراسل کیش خطرناک است؟

اگر سوال شما این است که پاراسل برای افراد خطرناک است یا خیر باید بگوییم که تمام مربیان درون قایق کاملاً تمام نکات ایمنی چتر پاراسل را رعایت می‌کنند. همچنین قبل از شروع ورزش به شما جلیقه نجات داده می‌شود و به محض اینکه مدت زمان تفریح شما تمام شود به سرعت شما را از آب بیرون می کشند. بنابراین می توان کفت که ورزش پاراسل ایمنی خوبی دارد مگر آنکه خود شما ترس از آب و ارتفاع داشته باشید.

 

پیشنهاد می کنیم بعد از خواندن مطلب بالا به دو مطلب جذاب دیگر یعنی تفریحات آبی کیش و کشتی های تفریحی کیش نیز مراجعه کنید.

 


کدام تفریحات مشهد ارزان هستند؟

شهر مشهد یکی از پنج مقصد اصلی گردشگری ایران می باشد که هر سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به مشهد سفر می کند. اگر شما هم قصد دارید تور مشهد را خریداری کنید، کافیست با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با جاذبه های گردشگری ارزان مشهد آشنا شویم.

هدف اصلی بیشتر گردشگران در تور مشهد زیارت حرم امام رضا علیه السلام است اما این شهر جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعت گردی و تفریحات فراوانی داردو در این مطلب قصد داریم به شما چند نمونه از تفریحات ارزان‌مشهد را معرفی کنیم.

برای ارزان سفر کردن به مشهد کافیست جاذبه هایی را انتخاب کنید که بازدید از آنها رایگان است. یا به سراغ آن مکان های دیدنی بروید که می توانید با پرداخت هزینه بسیار کم به عنوان مبلغ ورودی از آن مکان ها دیدن کنید.

ویژگی هایی که گفتیم بیشتر در خصوص جاذبه های گردشگری تاریخی، پارک ها و مکان های عمومی شهر مشهد صدق می کند. توجه داشته باشید که بیشتر هزینه تفریح در سفر به هر شهر یا کشور دنیا مربوط به آن دسته از جاذبه های گردشگری می شود که در اصطلاح گردشگری به آنها جاذبه های گردشگری انسان ساخت یا مدرن می گوییم. بنابراین اگر به سراغ مکان های دیدنی عمومی و تاریخی بروید نیاز به بودجه خاصی ندارید.

به طور مثال، شما می توانید از باغ پرندگان مشهد، موزه آیین های پهلوانی مشهد، موزه آستان قدس رضوی، موزه نادری، پارک کوهسنگی دیدن کنید یا برای طبیعت گردی به اطراف مشهد سفر کنید.

بیشتر تفریحات اطراف شهر مشهد ارزان هستند و یا نیازی نیست که برای بازدید از آنها پولی پرداخت کنید چون جز جاذبه های تاریخی و طبیعی محسوب می شوند. به طور مثال، شما می توانید به منطقه چناران بروید و در آنجا از طبیعت بکر، باغ های میوه و آبشارهای منطقه دیدن کنید یا به پارک تفریحی وکیل آباد بروید و پیک نیک کوچک نیم روزه داشته باشید. در حقیقت هزینه که شما می پردازید پرداخت برای هزینه حمل و نقل است و یا اینکه مقداری خوراکی با خود به همراه داشته باشید.

در شهر مشهد مکان های تاریخی فراوانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها با هزینه کم دیدن کنید. در بالا درباره موزه نادری یا موزه پهلوانی یا موزه آستان قدس رضوی صحبت کردیم. این ها مکان هایی هستند که می توانید با پرداخت هزینه بسیار کم بازدید داشته باشید.

البته عمده جاذبه های گردشگری مشهد در لیست مکان های توریستی مذهبی قرار دارند که از بیشتر آنها می توانید رایگان بازدید کنید. برای این منطور به لینک رو به رو مراجعه کنید: زیارتگاه های مشهد


کشتی تفریحی کیش

جزیره کیش تفریحات آبی و سرگرمی های فراوانی دارد در مطالب قبل با پاراسل، پاراگلایدر و پاراموتور در کیش آشنا شدیم این با قصد داریم درباره کشتی تفریحی کیش صحبت کنیم و در قسمت بعد به معرفی کشتی کروز بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

کشتی های کروز

کشتی های تفریحی از جمله جالب ترین و یا قدیمی ترین نوع تفریحات گردشگری در دنیا محسوب می شود. از سالهای خیلی دور و قبل از اختراع قطار، کشتیها هم جنبه حمل و نقل داشتند و هم نوعی تفریح محسوب می شدند. در سال‌های اخیر نیز تور کشتی کروز به یکی از پر مخاطب ترین تورهای تفریحی دنیا تبدیل شده است. بسیاری از مردم دوست دارند برای یک بار هم شده تجربه حضور در این غول های دریایی را داشته باشند. به طور کلی، بیشتر کشورهایی که به پهنه های آبی و اقیانوس ها متصل هستند، می توانند تور کشتی تفریحی یا کروز ارائه کنند.کشورهایی مانند ترکیه، یونان، چین، امریکا این خدمات را ارائه دهند.

 

کشتی های کروز  | تفریحاتی گران

به طور کلی، کشتی های تفریحی یا کروز جز تفریحات گران محسوب می‌شود. در کشتی تفریحی خدمات متنوع به گردشگران ارائه می شود و در قبال آن هزینه به نسبت بالایی دریافت می شود. البته در کشتی های تفریحی کیش به این صورت نیست. این کشتی ها خدمات متفاوتی ارائه می کنند و متناسب با آن قیمت متفاوتی دارند.

 

 

کشتی های تفریحی کیش

کشتی های تفریحی انواع مختلفی دارد مانند کشتی اوستا، قایق های بادبانی، کشتی نوید دریا، کشتی آکواریوم طوطیا، کشتی تفریحی گردشگری، کشتی تفریحی آرتمیس و کشتی آکواریوم ستاره دریایی از مهمترین نوع کشتی های تفریحی در تور کیش هستند.

هر کدام از این کشتی ها امکانات مختلفی را به گردشگران ارائه می‌کند. بنابراین قیمتی که شما می‌پردازید به نوع کشتی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. ارزانترین کشتی های تفریحی شامل کشتی نوید دریا و کشتی اوستا می باشند که خدمات معمولی اما خوبی را ارائه می‌کند. به طور مثال، تور شبانه کشتی تفریحی کیش که از ۹ شب تا ۱ بامداد ادامه دارد و شما می توانید با استفاده از نور پردازی های بسیار زیبا و سطح آب های خلیج فارس حرکت کنید.

در قسمت به شما خواهیم گفت که آیا همه گردشگران از خدمات کشتی های تفریحی کیش رضایت دارند؟

لینک پیشنهادی: لیست تفریحات آبی کیش