findatour

مشهد هتل کجا بریم؟

از سفر مشهد داشتم برایتان می گفتم. اولین چیزی که در سفر ذهنمان را مشغول می کند محل اقامت است. قبل از سفر تحقیق کردم. مشهد 13 هتل پنج ستاره دارد و نزدیک نیمی از هتل های پنج ستاره ایران در این شهر قرار دارد. هتل های قصر، قصر طلایی، الماس، پارس، پردیسان، هما1، هما2، حیات پارک، درویشی، مدینه الرضا، سی نور، قصر الضیافه و کوثر ناب این هتل ها هستند. مسافرخانه و هتل آپارتمانهای بسیاری نیز در مشهد وجود دارند. بیشتر دوست داشتم در یکی از هتل های پنج ستاره اتاقی رزرو کنم ولی به خاطر هزینه ی بالا یکی از هتل های سه ستاره بین خیابان امام رضا 16  و امام رضا 18 انتخاب کردم.

این از جریان اقامتم در ادامه باز هم از سفرم برایتان خواهم گفت.


آتش سوزی کلیسای نوتردام

 

کلیسای نوتردام در مرکز شهر پاریس پایتخت فرانسه قرار دارد و یکی از محبوبترین و مهمترین بناهای تاریخی فرانسه و همچنین اروپا محسوب می شود. این کلیسای معروف دوشنبه پانزدهم آوریل در ساعت شش و پنجاه دقیقه عصر دچار حریق شد و ساعت چهار صبح روز سه شنبه آتش نشانان موفق به مهار آن شدند. این نه ساعت آتش سوزی خسارات زیادی به کلیسای نوتردام وارد کرده است. آتش نشانها بعد از مهار آتش در حال لکه گیری و اطمینان از اطفاء آتش هستند. همچنین آنها در تلاشند تا از فروریختن برج های کلیسا جلوگیری کنند و آثار هنری و مذهبی موجود در کلیسا را از خراب شدن حفظ کنند.

مقامات شهر پاریس تاکنون در خصوص علت وقوع این آتش سوزی اظهار نظری نکرده اند.

در طول آتش سوزی افراد زیادی از پاریس گرد این بنای هنری و تاریخی جمع شده بودند و زیر لب ترانه های مذهبی و دعاهایی زمزمه می کردند

آتش سوزی کلیسای نوتردام

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته است از وقوع بد ترین سناریوی ممکن جلوگیری شده است. فرانسه کمپینی را برای بازسازی این کلیسای با ارزش در نظر گرفته است تا از این طریق هزینه های لازم جمع آوری شود و هنرمندان از هر جای کشور و حتی خارج از کشور برای بازسازی به آن مراجعه کنند.


آیا به مشهد سفر کنیم؟

همه ما می دانیم یکی از 5 شهر خوب برای سفر و ایرانگردی، شهر مشهد است. در شهر مشهد امکانات رفاهی بسیار خوبی وجود دارد که می توانید لحظات به یاد ماندنی را برای تمام اعضای خانواده رقم بزند. من هم بارها و روزها فکر کردم بعد از زیارت حرم امام رضا (ع) چه کارهای دیگری می توانم در تور مشهد انجام دهم تا لذت بیشتری از سفرم ببرم؟

در این مطلب قصد دارم به شما چند نکته یا پیشنهاد خوب ارائه کنم. شاید شما هم مثل من دوست داشته باشید که در سفر آینده خود به مشهد، تجربه های متفاوتی داشته باشید.

 

من بارها به شهر مشهد سفر کردم. عموما تور مشهد را تهیه می کردم تا یک سفر چند روزه راحت را تحربه کنم. یکبار با خودم فکر کردم به جای اینکه یک برنامه ثابت برای سفر به مشهد داشته باشم باید کمی ماجراجویی کنم. این شهر بزرگ جاهای دیدنی خیلی زیادی دارد که واقعا بی نظیر هستند.

 

پیشنهاد می کنم برای بازدید از مکان های زیارتی زمان بگذارید. در شهر مشهد علاوه بر حرم امام رضا (ع) می توانید از مقبره پیر پالان دوز، گنبد سبز، شیخ بهایی، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه سید حسن مدرس نیز بازدید کنید. لیست مکان های زیارتی مشهد

 

از جاذبه های طبیعی مشهد نیز دیدن کنید. در اطراف شهر مشهد جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که می توانید در زمان گرمای هوا به ویژه تابستان از آنها دیدن کنید. آبشار اخلمد، آبشار ارتکند، شاندیز، طرقبه، چناران و پارک کوهسنگی از معروف ترین ییلاقات اطراف مشهد هستند که می توانید خیلی راحت به آنها دسترسی داشته باشید.  


هزینه سفر به سیستان و بلوچستان

تصور می کنید هزینه سفر به سیستان و بلوچستان چقدر باشد؟ باید عرض کنم که این سفر اصلا سفر ارزانی نیست. همین ابتدا بگویم که بیشترین هزینه صرف بلیط هواپیما می شود. جالب است بدانید بلیط هواپیما از تهران به مقصد های کیش و قشم قیمتی پایین تر از تهران - زاهدان دارند. می توانید برای پیمودن این مسیر قطار یا اتوبوس را هم انتخاب کنید. که به طور مسلم هزینه سفرتان کمتر خواهد شد. برای غذا هم اصلا نگران نباشید اینجا غذاهای خوشمزه محلی و غیر محلی با حجم زیاد و قیمت پایین به راحتی در دسترس است.

خانه های بومگردی فراوانی در بیشتر شهرهای سیستان و بلوچستان پذیرای شما خواهند بود. اگر اهل هتل هم باشید بهترین هتل های چهارستاره را در شهر چابهار خواهید یافت. اما در بعضی شهرها مانند سراوان و زابل اقامتگاه های بومگردی تنها گزینه برای شما هستند. نگران نباشید به نظر من که این اقامتگاه ها خیلی به صرفه تر و راحتتر از هتل هستند. از نظر کیفیت و هزینه هم می توانید به حرفم اعتماد کنید و در این اقامتگاه ها ساکن شوید

توصیه می کنم به استان زیبا و پهناور سیستان و بلوچستان سفر کنید و از نزدیک جاذبه های گردشگری آن را ببینید

لینک پیشنهادی ما : معرفی کامل کوه های مریخی چابهار